Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 czerwca 2011 r., sygn. II SA/Kr 1609/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Joanna Tuszyńska (spr.) Sędziowie : Sędzia WSA Aldona Gąsecka-Duda Sędzia WSA Kazimierz Bandarzewski Protokolant : Teresa Jamróz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi R.B. na decyzję Wojewody [....] z dnia 6 sierpnia 2009 r., nr [....] w przedmiocie umorzenia postępowania I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. zasądza od Wojewody [....] na rzecz skarżącej R.B. kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] marca 2009 r. Starosta O. na podstawie art. 151 § 1 pkt 1 kpa, po wznowieniu postępowania, odmówił uchylenia decyzji nr [...] z dnia [...] listopada 2008 r. wydanej przez Starostę O. na wniosek [...] Telefonii Cyfrowej sp. z o.o. z siedzibą w W. , a dotyczącej pozwolenia na budowę stacji bazowej operatora sieci "[...]" na działce nr 1 położonej w B. przy ul. [...], jednocześnie odmawiając wstrzymania wykonania decyzji. W uzasadnieniu organ l instancji wskazał, że decyzją z dnia [...] listopada 2008 r. Starosta O. udzielił pozwolenia na budowę stacji bazowej na wspomnianej wyżej działce. Wniosek o wznowienie postępowania na podstawie art. 145 § 1 pkt 4 kpa został złożony przez S.K. (zamieszkującą w domu na działce nr 1 ) oraz A.P. (właścicielkę działki nr 2. W późniejszym terminie wniosek taki złożyła również R.B. - właścicielka działki 3 . Organ wskazał, że pozwolenie na budowę obejmowało budowę stalowej wieży antenowej, umiejscowionej na wieży Ochotniczej Straży Pożarnej w B. przy ul. [...]. Organ przyjął, że zamiarem inwestora było również umieszczenie na wieży trzech anten radiolinii grupy [...] natomiast instalowanie ich nie było przedmiotem wniosku. Wskazał przy tym, że montaż anten radiolinii z uwagi na ich wielkość nie wymaga zgłoszenia (art. 30 ust. 1 pkt 1 pkt 3b ustawy prawo budowlane). Podał, że inwestycja jest zgoda z § 13 ust. 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Podał, że radiolinie są wyłączone z kwalifikowania ich do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Ponieważ "przedmiotem wniosku inwestora był jedynie składnik budowlany stacji, czyli maszt antenowy, zatem montaż anten radiolinii na wieży dotyczy jednie kwestii użytkowania obiektu budowlanego zgodnie z przeznaczeniem, czyli zwykłego korzystania z rzeczy". Nadto inwestycja nie jest sprzeczna z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego dla Miasta B. , zatwierdzonym uchwałą nr [...] Rady Miejskiej w B. z dnia 30 marca 2005 r. Zgodnie z planem działka na której zlokalizowana jest inwestycja znajduje się w terenie oznaczonym symbolem [...]. Na tych terenach obowiązuje wysokość zabudowy nieprzekraczająca 10,5 m. Ograniczenie to dotyczy obiektów budowlanych, kubaturowych, a umieszczenie na obiekcie ażurowego masztu będącego urządzeniem budowlanym nie powoduje zwiększenia wysokości

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00