Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 23 marca 2011 r., sygn. IV SA/Po 1054/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Donata Starosta Sędziowie WSA Ewa Kręcichwost-Durchowska (spr.) WSA Izabela Bąk-Marciniak Protokolant st. sekr. sąd. Monika Zaporowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 marca 2011 r. przy udziale sprawy ze skargi M.S. na orzeczenie Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w P. z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary dyscyplinarnej 1. uchyla zaskarżone orzeczenie i poprzedzające je orzeczenie Komendanta Miejskiego Policji w K. z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...]; 2. określa, że zaskarżone orzeczenie nie może być wykonane.
Uzasadnienie
Orzeczeniem z dnia [...] sierpnia 2010 r., Nr [...] Komendant Miejski Policji w K. na podstawie art. 135j ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277 ze zm. - dalej ustawa o Policji), w postępowaniu dyscyplinarnym przeciwko mł. asp. M.S. - Zastępcy Dyżurnego Wydziału Organizacji Służby i Operacji Policyjnych Komendy Miejskiej Policji w K., uznał obwinionego winnym i wymierzył mu karę dyscyplinarną nagany. Skarżący obwiniony był o to, że w dniach od [...] lutego 2010 r. do [...] marca 2010 r. w K., jako funkcjonariusz Komendy Miejskiej Policji w K., w sposób nieprawidłowy przeprowadził postępowanie w sprawie o wydanie opinii nt. bezpieczeństwa meczów piłki nożnej klubu A. w rundzie wiosennej 2009/2010, w ten sposób, że nie egzekwował od organizatora imprez wymaganych przepisami ustawy dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 62 poz. 504; dalej - ustawa) informacji, wbrew poleceniom zawartym w piśmie Komendanta Głównego Policji z dnia 27 lipca 2008 r. l.dz. GS-o-1360/2008/NM oraz wytycznym Zastępcy Komendanta Głównego Porcji z dnia 28 stycznia 2010 r. l.dz. GS-o-311/2010/TM, oraz nie powodował usunięcia braków w dokumentacji załączonej do wniosku dot. bezpieczeństwa imprez, a także braków w technicznym zabezpieczeniu obiektu, a następnie, pomimo występujących braków, wnioskował o wydanie przez Komendanta Miejskiego Policji w K. pozytywnej opinii, niezbędnej dla uzyskania zezwolenia na odbywanie się imprez masowych dla klubu A. Prowadząc postępowanie, przekroczył ustawowy termin 14 dni przewidziany na jego ukończenie, tym samym dopuszczając się naruszenia dyscypliny służbowej, określonego w art. 132 ust. 3 pkt. 2 ustawy o Policji