Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 24 marca 2011 r., sygn. I SA/Go 121/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Skupień Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędzia WSA Alina Rzepecka Protokolant Starszy referent Anna Pakuła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 marca 2011 r. sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu [...] września 1998 r. działająca z upoważnienia importera Agencja Celna dokonała zgłoszenia celnego do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu po zakończeniu uszlachetniania biernego kratki działowej (symbol 4021) nowego samochodu, określając go jako pojazd samochodowy do transportu towarowego zbudowany na bazie nadwozia samochodu osobowego (pole 31 SAD). W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowano do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.

Decyzją z dnia [...] października 2000r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe uznając, że błędnie zadeklarowano klasyfikację taryfową towaru. W ocenie organu importowany pojazd powinien zostać zaklasyfikowany do kodu taryfy celnej 8703 23 19 0 obejmującego pojazdy samochodowe przeznaczone zasadniczo do przewozu osób.

W wyniku odwołania strony organ drugiej instancji Prezes Głównego Urzędu Ceł decyzją z dnia [...] marca 2001r. uchylił zaskarżoną decyzję w całości i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji, uznając że sprawa wymaga przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w zakresie prawidłowości zamknięcia procedury uszlachetniania biernego oraz sposobu ustalenia wartości celnej.

Po ponownym rozpatrzeniu sprawy Dyrektor Urzędu Celnego decyzją z dnia [...] maja 2001r. uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe w zakresie zastosowanej procedury celnej, opisu towaru, klasyfikacji importowanego towaru, jego wartości oraz wymiaru długu celnego. W ocenie organu pojazd jako "pojazd samochodowy osobowo-towarowy (...)" winien zostać zaklasyfikowany do kodu taryfy celnej 8703.23.19.0 i poddany procedurze celnej dopuszczenia do obrotu (symbol 4000) i jako taki podlegać stawce celnej wynoszącej 20 %. Uznano mianowicie, że o klasyfikacji taryfowej pojazdu decyduje jego rzeczywiste przeznaczenie. W samochodzie stanowiącym przedmiot importu, charakteru jego osobowego przeznaczenia nie zmieniło zamontowanie kratki oddzielającej przestrzeń bagażową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00