Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 8 czerwca 2011 r., sygn. I SA/Go 382/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędzia WSA Alina Rzepecka Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Baczuń po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę
Uzasadnienie
I SA/Go 382/11
U Z A S A D N I E N I E
Skarżąca, RP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] marca 2010 roku nr [...], utrzymującą w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Celnego nr [...] z dnia [...].02.2001 roku wydanej w przedmiocie klasyfikacji celnej.
Z akt sprawy wynika że :
W dniu [...] marca 1999 r. "RP" Sp. z o.o. (dalej: skarżąca) zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu (po zakończeniu uszlachetniania biernego kratki działowej - procedura 4021) nowy pojazd samochodowy do transportu towarowego zbudowany na bazie nadwozia samochodu osobowego. W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowała do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.
Decyzją z [...] lutego 2000r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe w zakresie klasyfikacji taryfowej importowanego towaru klasyfikując sporny pojazd do pozycji 8703 ( kod PCN 8703 22 19 0) obejmującej pojazdy samochodowe przeznaczone zasadniczo do przewozu osób.
W wyniku odwołania Prezes Głównego Urzędu Ceł uchylił decyzje organu I instancji i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania przez ten organ i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego dotyczącego prawidłowości zamknięcia procedury uszlachetniania biernego oraz sposobu ustalenia wartości celnej.
Po ponownym rozpoznaniu decyzją z [...] lutego 2001 r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe z uwagi na błędne zadeklarowaną: procedurę celną, opis towaru, klasyfikację taryfową, wartość celną towaru oraz kwotę długu celnego. W ocenie organu pojazd jako "pojazd samochodowy osobowo - towarowy (...)" winien zostać zaklasyfikowany do kodu taryfy celnej 8703 22 19 0 i poddany procedurze celnej dopuszczenia do obrotu (symbol 4000) i jako taki podlegać stawce celnej wynoszącej 15 %. Uznano, że o klasyfikacji taryfowej pojazdu decyduje jego rzeczywiste przeznaczenie. W samochodzie stanowiącym przedmiot importu, charakteru jego osobowego przeznaczenia nie zmieniło zamontowanie kratki oddzielającej przestrzeń bagażową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right