Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 stycznia 2011 r., sygn. III SA/Wa 1333/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Marek Kraus, Sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Protokolant st. sekr. sąd. Alicja Bogusz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 stycznia 2011 r. sprawy ze skargi A. B. (obecnie P.) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz A. B. (obecnie P.) kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 23 listopada 2009 r. A. B. (dalej "Skarżąca") zwróciła się o udzielenie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w przedmiocie podatku od osób fizycznych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynikało, że w okresie od dnia 4 maja 2005 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. była pracownikiem Ministerstwa Infrastruktury. Jej wynagrodzenie było współfinansowane z bezzwrotnych środków pomocowych, pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (dalej "EFRR") z perspektywy finansowej na lata 2004 - 2006, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (dalej "SPOT"). SPOT został zaakceptowany przez Komisję Europejską w dniu 29 czerwca 2004 r. Realizacja projektów w ramach SPOT współfinansowana była z EFRR, współfinansowanie obejmowało 75 % kosztów kwalifikowanych. W SPOT realizowane były projekty w trzech priorytetach: 1) zrównoważony gałęziowo rozwój transportu, 2) bezpieczna infrastruktura drogowa, 3) pomoc techniczna. O dofinansowanie projektów mogli ubiegać się wyłącznie ci beneficjenci, którzy zostali wyszczególnieni w Uzupełnieniu SPOT, w ramach priorytetu 3. Jednym z wyszczególnionych beneficjentów było Ministerstwo Infrastruktury. Celem projektów było wsparcie zatrudnienia pracowników Ministerstwa Infrastruktury poprzez refundację następujących składników wynagrodzenia: wynagrodzenie zasadnicze (wraz ze wszystkimi składnikami), dodatek dla członków korpusu służby cywilnej za wieloletnią pracę w służbie cywilnej i/lub dodatek służby cywilnej z tytułu posiadania stopnia służbowego, dodatek specjalny, dodatkowe wynagrodzenie roczne. Pracownicy objęci projektami wyznaczeni byli imiennie (z imienia i nazwiska) oraz otrzymywali powierzenie obowiązków, jak również dodatki finansowe w związku z powierzaną funkcją na okres realizacji projektu. W związku z powyższym na konto Ministerstwa Infrastruktury zostały zrefundowane środki w wysokości 75 % kosztów kwalifikowanych wynagrodzenia Skarżącej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00