Orzeczenie
Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 8 grudnia 2010 r., sygn. I SAB/Wa 214/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Lenart Sędziowie: WSA Dariusz Chaciński WSA Elżbieta Sobielarska (spr.) Protokolant specjalista Anna Jurak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 listopada 2010 r. sprawy ze skargi A. S. na bezczynność Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w przedmiocie rozpoznania wniosku o umorzenie kredytu studenckiego postanawia: odrzucić skargę.
Uzasadnienie
A. S. w dniu 23 czerwca 2010 r. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na bezczynność Ministra Edukacji i Szkolnictwa Wyższego w przedmiocie rozpoznania jej wniosku z dnia 19 marca 2010 r. o obniżenie kredytu studenckiego w całości z uwagi na dobre wyniki w nauce.
Skarżąca podniosła, że Minister Edukacji i Szkolnictwa Wyższego nie rozpoznał merytorycznie ani formalnie powyższego wniosku wydając jedynie dwukrotnie pismo (ostatnie z dnia [...].05.2010 r.) informujące ją, że rozstrzygnięcie złożonego wniosku nie jest możliwe. Dlatego też, w formie alternatywnej przyjmując, że pismo to jest decyzją, wniosła skargę na decyzję zarzucając Ministrowi naruszenie art. 10 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 17 lipca 1998 r. o pożyczkach i kredytach studenckich, poprzez uznanie, że przepis ten nie obowiązuje w zakresie w jakim pozwala na całkowite umorzenie kredytu z uwagi na dobre wyniki w nauce oraz naruszenie § 15 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad, trybu i kryteriów udzielania, spłacania oraz umarzania kredytów i pożyczek studenckich oraz warunków i trybu rozliczeń z tytułu pokrywania odsetek należnych bankom od kredytów studenckich poprzez uznanie, że przepis ten przewiduje umorzenie 20% kredytu nie wypłaconego, ale pozostającego do spłaty na dzień złożenia wniosku o umorzenie kredytu i wniosła o zmianę decyzji polegającą na wydaniu decyzji o umorzeniu kredytu studenckiego w całości lub w części, ewentualnie jej uchylenie i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right