Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 22 grudnia 2010 r., sygn. I SA/Go 1103/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski Sędziowie Sędzia WSA Anna Juszczyk-Wiśniewska Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Protokolant Asystent sędziego Małgorzata Kosicka-Chilczuk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 grudnia 2010 r. sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Skarżąca RP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] września 2010 roku nr [...], wydaną w przedmiocie klasyfikacji celnej, którą uchylił decyzję Dyrektora Urzędu Celnego nr [...] z dnia [...].02.2001 roku co do podstawy prawnej decyzji określonej jako § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19.12.1997 roku sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy i orzekł co do tej podstawy, a w pozostałej części utrzymał ją

w mocy.

Z akt sprawy wynika że :

Skarżąca Spółka "RP" Sp. z o.o. [...] maja 1999 r. zgłosiła w Posterunku Celnym do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu (po zakończeniu uszlachetniania biernego kratki działowej - procedura 4021) cztery nowe pojazdy samochodowe do transportu towarowego zbudowanych na bazie nadwozia samochodu osobowego" (pola 31 SAD). W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowano do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.

Decyzją z [...] lutego 2000 r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe w zakresie klasyfikacji importowanego towaru. Stwierdził, że importowane pojazdy samochodowe powinny być prawidłowo zaklasyfikowane do kodu taryfy celnej 8703.22.19.0. Organ podkreślił w uzasadnieniu, że importowany model samochodu R stanowi pojazd osobowy produkcyjnie przygotowany do przewozu 5 osób. To wyklucza go w sposób oczywisty z grupy pojazdów przeznaczonych wyłącznie do transportu towarowego (wyłącznie, albowiem pojazdy osobowo-towarowe objęte pozycja 8703), o których mowa w poz. 8704. Zależnie od potrzeb, różne może być doraźne wykorzystywanie wnętrza tego pojazdu, poprzez składanie siedzeń bądź wyjmowanie niektórych z nich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00