Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 19 listopada 2010 r., sygn. I SA/Wr 893/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski, Sędziowie Sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska, Sędzia WSA Dagmara Dominik (sprawozdawca), Protokolant Barbara Głowaczewska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 19 listopada 2010 r. przy udziale --- sprawy ze skargi A W. D. w upadłości likwidacyjnej na interpretację indywidualną Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Ministra Finansów kwotę 457 (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu [...] stycznia 2010 r. Syndyk masy upadłości A W. D. w S., złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny: w dniu 24 czerwca 2004 r. Sąd Rejonowy w W. ogłosił upadłość W. D., prowadzącego działalność gospodarczą A w S. i określił sposób postępowania na obejmujący likwidację majątku. Postanowieniem tym zostali wezwani wierzyciele upadłego do zgłaszania wierzytelności do ww. Sądu w terminie jednego miesiąca od daty ukazania się obwieszczenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Następnie ukonstytuowała się Rada Wierzycieli. W dniu 3 stycznia 2007 r. zatwierdzona została lista wierzytelności w postępowaniu upadłościowym. W latach 1999-2003 upadły odliczył od dochodu wydatki poniesione na budowę mieszkań w budynkach wielomieszkaniowych przeznaczonych na wynajem w W. na Osiedlu "[...]" w kwocie 2.308.838,81 zł i na zakup nieruchomości i budowę Osiedla "[...]" w K. w kwocie 22.626.042,22 zł. Na użytkowanie mieszkań wybudowanych w W. zostało udzielone pozwolenie w dniu 13 grudnia 2001 r. Mieszkania w W. w 2003 r. w formie wkładu zostały wniesione do firmy W. D. A, a przychód z najmu lokali w W. doliczany był do przychodów z działalności gospodarczej. Od mieszkań w W. była przez podatnika naliczana amortyzacja w wysokości 1,5 % rocznie ale nie była ona odnoszona w koszty uzyskania przychodów lecz była ujmowana w bilansie. Wydatki na budowę Osiedla "[...]" w K. w księgach A nie były księgowane w ciężar kosztów lecz księgowano je na koncie "080-środki trwałe w budowie". Wydatki były ujmowane w bilansie przedsiębiorstwa. Wydatki - zarówno te na mieszkania na Osiedlu "[...]" w W. (14 mieszkań), jak te na Osiedlu "[...]" w K., rozliczane były w załączniku D do zeznań rocznych PIT-36.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00