Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 listopada 2010 r., sygn. III SA/Wa 854/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jarecka, Sędziowie Sędzia WSA Marek Kraus,, Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Protokolant st. sekr. sąd. Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 listopada 2010 r. sprawy ze skargi H. S.A. w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz H. S.A. w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
1. H. S.A. z siedzibą w W. (dalej: "Spółka") wnioskiem z [...] października 2008r. zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług (dalej: "VAT") w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów i prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z ich nabyciem.
W stanie faktycznym wskazała, że nabywa od szeregu dostawców materiały marketingowe z logo firmy (typu: dzbanki na napoje, parasole, koce, torby, maskotki, koszulki, kurtki) oraz towary bez logo firmy przeznaczone na nagrody w sprzedaży premiowej (sprzęt typu: RTV, AGD, wózki paletowe, kosmetyki).
Przekazanie ww. towarów następuje nieodpłatnie kontrahentom, z którymi Spółka współpracuje w zakresie sprzedaży napojów, jak i bezpośrednim konsumentom jej produktów, którzy biorą udział w organizowanych przez Spółkę akcjach promocyjnych czy sprzedażach premiowych. Własne wyroby (soki, napoje) przekazywane są również kontrahentom uczestniczącym w organizowanych przez Spółkę promocjach czy sprzedażach premiowych.
Spółka nieodpłatnie
- przekazanie następuje nieodpłatnie zarówno kontrahentom, z którymi współpracuje w zakresie sprzedaży napojów, jak i bezpośrednim konsumentom jej produktów, którzy biorą udział w organizowanych przez Spółkę akcjach promocyjnych czy sprzedażach premiowych.
-
keyboard_arrow_right