Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 10 listopada 2010 r., sygn. II SA/Sz 698/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Makowska (spr.),, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Protokolant Joanna Białas-Gołąb, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 20 października 2010r. sprawy ze skargi G. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia zmiany stałej organizacji ruchu I stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji oraz poprzedzającej są decyzji Starosty nr [...] z dnia [...]. II stwierdza nieważność decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] Nr [...] oraz poprzedzających ją decyzji Starosty: 1. z dnia [...] Nr [...], 2. z dnia [...] Nr [...], 3. z dnia [...] Nr [...] III stwierdza, że decyzje wymienione w pkt I i II nie podlegają wykonaniu do czasu uprawomocnienia niniejszego wyroku IV zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego G. P. kwotę [...] ([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Pismem z dnia [...] r. G. P. reprezentowany przez pełnomocnika G. L., wniósł do Burmistrza Gminy o zmianę organizacji ruchu dróg dojazdowych do stanowiącej jego własność nieruchomości położonej w [...]tj. zmianę organizacji ruchu dla ulic [...]do wjazdu na teren w/w nieruchomości poprzez:
1. usunięcie pionowego znaku B-18 - "zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 2,5 t" znajdującego się przy wjeździe w ulicę [...], ewentualnie
2. umieszczenie pod tym znakiem tabliczki z napisem " nie dotyczy pojazdów zaopatrzenia" albo
3. inną prawnie skuteczną formę umożliwiającą wjazd pojazdów o dopuszczalnym nacisku na pojedynczą oś do 78,4 kN (8t).
W uzasadnieniu wnioskodawca wyjaśnił, że jest właścicielem nieruchomości położonej w [...]będącej działką o charakterze przemysłowym. Decyzją z dnia [...] r. Burmistrz Gminy na jego wniosek ustalił zmianę sposobu użytkowania istniejących obiektów budowlanych na zakład obróbki drewna wraz z rozbudową. Dojazd do nieruchomości odbywa się ulicami [...]. Z realizacją planowanej inwestycji koliduje stojące oznaczenie pionowe -znak B-18 , znajdujący się przy wjeździe w ul. [...], który uniemożliwia dojazd do miejsca planowanej działalności gospodarczej pojazdem o masie cięższej, co będzie niezbędne ze względu na konieczność regularnego zaopatrywania zakładu w tarcicę, co wymaga wjazdu pojazdów ciężarowych o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 20 ton.