Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 23 listopada 2010 r., sygn. II SA/Ol 919/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Sędziowie Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Protokolant Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 listopada 2010 r. sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Gminy Dywity z dnia 29 lipca 2010 r., nr XLI/331/10 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego I. stwierdza nieważność uchwały nr XLI/331/10 Rady Gminy Dywity z dnia 29 lipca 2010 r. w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w bezpośrednim sąsiedztwie wsi Dywity w obrębach geodezyjnych Dywity i Ługwałd; II. orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że Wojewoda Warmińsko-Mazurski wywiódł skargę na uchwałę Nr XLI/331/10 Rady Gminy Dywity z dnia 29 lipca 2010r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w bezpośrednim sąsiedztwie wsi Dywity w obrębach geodezyjnych Dywity i Ługwałd. Wojewoda wskazał w skardze, że zgodnie z art. 17 pkt 7 lit. a i d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Wójt Gminy uzgadnia projekt planu m.in. z wojewodą, zarządem województwa, zarządem powiatu w zakresie odpowiednich zadań rządowych

i samorządowych oraz właściwym zarządcą drogi, jeżeli sposób zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub zmiana tego sposobu mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę. Podniesiono przy tym, że na gruncie niniejszej sprawy właściwe organy uzgadniające czyli Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego

w Olsztynie postanowieniami: z dnia 13 lipca 2009r., z dnia 12 października 2009r., z dnia 12 stycznia 2010r. oraz postanowieniem z dnia 29 marca 2010r. a także Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad postanowieniami: z dnia 3 lipca 2009r., z dnia 4 sierpnia 2009r., z dnia 30 marca 2010r. i z dnia 28 kwietnia 2010r., odmówiły uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w bezpośrednim sąsiedztwie wsi Dywity w obrębach geodezyjnych Dywity i Ługwałd. Wskazały, że przyczyną odmowy jest m.in nieuwzględnienie w planie, rezerwy terenu na realizację projektowanej inwestycji drogowej północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna. Stwierdzono, że co prawda Wójt Gminy Dywity skorzystał ze środków zażaleniowych i skargowych na ww. postanowienia, jednakże nie czekając na ostateczne ich rozstrzygnięcie uznał projekt planu na podstawie art. 24 ust. 2 w związku z art. 17 pkt 7 lit. a i d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym za uzgodniony - postanowienia z dnia 17 maja 2010r. Skarżący wyjaśnił przy tym, że postanowienie Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 marca 2010r. odmawiające uzgodnienia projektu planu zostało w postępowaniu zażaleniowym uchylone przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie postanowieniem

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00