Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Postanowienie WSA w Olsztynie z dnia 22 listopada 2010 r., sygn. II SA/Ol 852/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Matczak po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2010 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku A.F. o przywrócenie terminu do wniesienia skargi na uchwałę Rady Gminy z dnia "[...]" nr "[...]" w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa postanawia odrzucić wniosek o przywrócenie terminu WSA/post.1 - sentencja postanowienia

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 30 września 2010 r. (sygn. akt II SA/Ol 852/10) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie odrzucił skargę A.F. na uchwałę Rady Gminy z dnia "[...]" nr "[...]" w sprawie wezwania skarżącego do usunięcia naruszenia prawa, którego Rada miała się dopuścić w swoich uchwałach z dnia "[...]" Nr "[...]", z dnia "[...]" nr "[...]" oraz z dnia "[...]" nr "[...]". Ustalono, iż uchwała ta została przekazana skarżącemu w dniu 23 czerwca 2010 r., zaś w dniu 12 lipca 2010 r. A.F. wniósł skargę miedzy innymi na tę uchwałę zarzucając jej naruszenie prawa w zakresie ustalonych opłat za wywóz śmieci z nieruchomości rekreacyjnych położonych na terenie Gminy G. Jako podstawę odrzucenia skargi Sąd wskazał przepis art. 58 § 1 pkt 6 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, zgodnie z którym sąd odrzuca skargę jeżeli z innych przyczyn wniesienie skargi jest niedopuszczalne. Sąd uznał, iż taka sytuacja wystąpiła w rozpoznawanej sprawie skoro skarżący wniósł skargę na uchwałę z dnia "[...]" stanowiącą odpowiedź organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa. Wyjaśniono skarżącemu, iż z ugruntowanego orzecznictwa sądów administracyjnych i stanowiska doktryny wynika jednoznacznie, iż uchwała organu gminy dotycząca wezwania do usunięcia naruszenia prawa ma charakter procesowy, a nie reguluje spraw z zakresu administracji publicznej podlegających zaskarżeniu w trybie art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Oznacza powyższe, iż taka uchwała nie może być zaskarżona do sądu administracyjnego, gdyż nie jest aktem z zakresu administracji publicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00