Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 12 października 2010 r., sygn. II SA/Lu 455/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Pawlos-Janusz (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia NSA Krystyna Sidor, Sędzia WSA Bogusław Wiśniewski, Protokolant Asystent sędziego Jakub Polanowski, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 12 października 2010 r. sprawy ze skargi Wojewody na uchwałę Rady Miasta z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze gminy [...] stwierdza nieważność § [...], § [...] i § [...] zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

Rada Miasta Piaski w dniu 28 grudnia 2001 r. podjęła uchwałę Nr XXXl/221/2001 w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze gminy Piaski (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2002 r., Nr 15, poz. 441 ze zm.).

W dniu 27 maja 2010 r. Wojewoda Lubelski złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie na wskazaną uchwałę w części obejmującej § 9, § 10 i § 11 tejże uchwały, nie precyzując jednak żądania skargi.

W ocenie organu nadzoru § 9 i § 10 zaskarżonej uchwały naruszają art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym, w świetle którego ustalenie zasad zagospodarowania terenu dokonywane jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z zachowaniem warunków określonych w ustawach. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym wprowadza sformalizowaną procedurę sporządzania oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rada Miasta, do wyłącznej kompetencji której należy uchwalanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy o samorządzie gminnym), nie jest uprawniona do przekazywania upoważnienia w zakresie zmiany lub uszczegółowienia planu innym organom gminy. Nie znajduje zatem podstawy prawnej zawarte w tych przepisach upoważnienie do uszczegółowienia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przez "administrację samorządową z zagwarantowaniem korzystnych warunków do realizacji celów z zakresu przeznaczenia podstawowego".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00