Wyrok WSA w Kielcach z dnia 28 października 2010 r., sygn. II SA/Ke 625/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Teresa Kobylecka, Sędziowie Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Protokolant Asystent sędziego Sergiusz Leydo, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 28 października 2010r. sprawy ze skargi B.B. na uchwałę Radzie Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 26 czerwca 2007r. nr VII/64/2007 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego I. stwierdza nieważność par. 7 ust. 5 pkt 7 zdanie drugie zaskarżonej uchwały; II. oddala skargę w pozostałej części; III. stwierdza, że zaskarżona uchwała określona w pkt I nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku; IV. zasądza od Rady Miejskiej w Busku-Zdroju na rzecz B.B. kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Uchwałą Nr VII/64/2007 z dnia 26 czerwca 2007r. Rada Miejska w Busku-Zdroju działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) uchwaliła miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu obejmującego część miasta Busko-Zdrój oraz cześci wsi Zbludowice, Siesławice, Mikułowice, Chotelek i Radzanów. W § 1 pkt 1 uchwały stwierdzono zgodność planu z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Busko-Zdrój. W § 1 pkt 2 wskazano, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zwany jest dalej "Przy obwodnicy". W § 7 ust. 2 pkt 7 określono, iż podziały działek położonych w sąsiedztwie drogi KDG oraz budowa nowych zjazdów publicznych na drogę, muszą być każdorazowo przedmiotem opiniowania przez zarządcę drogi. Stosownie do § 7 ust. 5 pkt 7, obsługa komunikacyjna nowych terenów budowlanych położonych wzdłuż obwodnicy, odbywać się musi z dróg serwisowych. Nie przewiduje się możliwości innych rozwiązań, nawet na warunkach tymczasowych.