Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 6 kwietnia 2010 r., sygn. II SA/Ke 268/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędziowie Sędzia WSA Renata Detka, Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Protokolant Asystent sędziego Sergiusz Leydo, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 25 marca 2010 r. sprawy ze skargi E. W. na uchwałę Rady Miejskiej w D. z dnia 29 listopada 2007r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy D. oddala skargę.

Uzasadnienie

Rada Miejska w D. w dniu 29 listopada 2007r. podjęła uchwałę nr [...] w sprawie zatwierdzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy D.

E. W. pismem z dnia 20 lutego 2009r. uzupełnionym o podpisy mieszkańców w dniu 9 marca 2009 jako przedstawicielka Społecznego Komitetu Protestacyjnego przeciwko lokalizacji cmentarza w lasach chronionych B. wezwała Radę Miejską w D. do usunięcia naruszenia prawa. W odpowiedzi na wezwanie Rada Miejska w D. w piśmie z dnia 9 kwietnia 2009r. poinformowała, że jej wezwanie nie zostało uwzględnione.

W dniu 29 kwietnia 2009r. E. W. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargę na uchwałę Rady Miejskiej w D. z dnia 29 listopada 2007r. nr [...] w sprawie zatwierdzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy D. zarzucając naruszenie:

1) zasad sporządzania zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym poprzez:

- brak wyłożenia do publicznego wglądu projektu zmiany studium;

- brak organizacji i przeprowadzenia dyskusji publicznej oraz sporządzenia z niej dokumentacji w postaci protokołu;

- brak rozpoznania wielokrotnie sygnalizowanych uwag i zarzutów wniesionych do projektu, co do których Burmistrz Miasta i Gminy D. miał obowiązek zajęcia umotywowanego stanowiska.

2) § 9 ust. 12, 13, 14 i 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy poprzez brak uzasadnienia faktycznego i prawnego odnośnie przesłanek jakimi kierował się Burmistrz Miasta i Gminy D. przyjmując dane rozwiązanie planistyczne oraz niewskazanie powodów odrzucenia zarzutów zawartych w zgłoszonych przez mieszkańców uwagach;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00