Orzeczenie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 14 kwietnia 2010 r., sygn. I SA/Bd 129/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Dariusz Dudra Sędziowie: Sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz Sędzia WSA Urszula Wiśniewska (spr.) Protokolant Asystent sądowy Bartosz Kornalewicz po rozpoznaniu w na rozprawie w Wydziale I w dniu 14 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi R. S.A. we W. na interpretację Ministra Finansów z dnia [...]nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację 2. określa, że zaskarżona interpretacja nie może być wykonana w całości 3. zasądza od Ministra Finansów Biura Krajowej informacji Podatkowej w T. na rzecz R. S.A. kwotę [...] zł ([...]) tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Dnia [...] lipca 2009 r. [...] S.A. wystąpiła z wnioskiem do Ministra Finansów o udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego
w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie samochodów. Pismem z dnia [...] października 2009 r. wnioskodawca uzupełnił swój wniosek.
Wnoszący wniosek przedstawił następujący stan faktyczny. Spółka jest czynnym podatnikiem w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług. W okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r. wnioskodawca nabywał, leasingował, bądź najmował zarówno samochody posiadające homologację osobową, jak i samochody mające homologację ciężarową oraz nabywał paliwo do tych samochodów. Spółka wykorzystywała i wykorzystuje pojazdy w całości dla działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, jednak dla celów innych niż odprzedaż, oddanie na wynajem, dzierżawa, bądź leasing. Samochody ciężarowe, o których mowa w przedmiotowym wniosku posiadają następującą ładowność:
Skoda Octavia Combii 510 kg
Skoda Felicia Combii 505 kg
Toyota Avensiss brak danych
Skoda Fabia Combii 505 kg
Toyota Yaris 541 kg
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right