Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 21 kwietnia 2010 r., sygn. I SA/Bk 86/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Piotr Pietrasz, Sędziowie sędzia WSA Jacek Pruszyński (spr.), sędzia WSA Wojciech Stachurski, Protokolant Beata Rusiecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi F. I. B. S. j. w B. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] listopada 2009 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

F. Spółka jawna w B. zwróciła się do Ministra Finansów - reprezentowanego przez Dyrektora Izby Skarbowej w B. z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, że w dniu [...] maja 2009 r. zawarła ona umowę leasingu, na podstawie której otrzymała do używania samochód ciężarowy marki Audi [...]. Z dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz dokumentu identyfikacyjnego pojazdu wydanego przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdu wynika, że jest to samochód ciężarowy o dopuszczalnej ładowności 720 kg. Pojazd ten został wyprodukowany w 2007 r., pierwsza rejestracja na terenie Polski nastąpiła w dniu 29 maja 2009 r. Skarżąca nie posiada świadectwa homologacji tego pojazdu. Ponadto oświadczyła, iż pojazd nie spełnia wymogów dla "pełnego" odliczenia podatku od towarów i usług, określonego w art. 86 ust. 3 i 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W piśmie uzupełniającym z 28 października 2009 r. oświadczono,

że leasingodawca nie posiada świadectwa homologacji. Skarżąca nie posiada również informacji, czy importer lub producent uzyskał homologację potwierdzającą, że jest to samochód inny niż osoby o ładowności powyżej 500 kg.

Skarżąca doprecyzowała okoliczności stanu faktycznego wyjaśniając,

że z "dowodu rejestracyjnego", "zaświadczenia o przeprowadzaniu badań technicznych pojazdu", a także "z dokumentu identyfikacyjnego pojazdu - zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą" wydanego przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów wynika, że jest to samochód ciężarowy o dopuszczalnej ładowności 720 kg. Dodatkowo Skarżąca wskazała, że prowadzi działalność handlową, a samochód będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00