Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 25 lutego 2010 r., sygn. III SA/Kr 1137/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Tadeusz Wołek (spr.) Sędziowie NSA Krystyna Kutzner WSA Janusz Kasprzycki Protokolant Bernadetta Szczypka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 lutego 2010 r. sprawy ze skargi A Spółka z o.o. z siedzibą w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w przedmiocie podatku akcyzowego skargę oddala

Uzasadnienie

A Spółka z o.o. złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania dostawy wyrobów akcyzowych oznaczonych kodem CN 2710 19 81 nabywanych od dostawcy mającego siedzibę na terytorium kraju i prowadzącego skład podatkowy.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

- strona zamierza w przyszłości prowadzić działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży akcesoriów samochodowych, w szczególności sprzedaż klientom olei silnikowych marki [...] oraz [...]. Oleje silnikowe sprzedawane będą w zamkniętych jednostkowych opakowaniach, otrzymanych od dostawcy mającego siedzibę na terytorium kraju i prowadzącego skład podatkowy.

Z informacji przekazanych przez dostawcę wynika, że wskazane oleje silnikowe na podstawie Nomenklatury Scalonej (CN) powinny zostać zaklasyfikowane według kodu 2710 19 81, tj. Oleje silnikowe, smarowe oleje sprężarkowe, smarowe oleje turbinowe. Klienci, nabywający wskazane oleje silnikowe od podatnika, będą wykorzystywać je w eksploatacji samochodów osobowych i ciężarowych, przy czym produkty te nie będą wykorzystywane dla celów napędowych lub opałowych, lecz jako substancja zmniejszająca tarcie elementów wewnętrznych silnika, konieczna do jego normalnego funkcjonowania i eksploatacji. Według informacji uzyskiwanych ustnie od Klientów nabywane oleje nie będą wykorzystywane jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00