Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 stycznia 2010 r., sygn. VI SA/Wa 1712/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Sędziowie Sędzia WSA Piotr Borowiecki (spr.) Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Protokolant Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 stycznia 2010 r. sprawy ze skargi C.M. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] sierpnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] sierpnia 2009 r., nr [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. (dalej także: SKO w W.) utrzymało w mocy decyzję Prezydenta [...] z dnia [...] maja 2009 r., nr [...] wydaną w przedmiocie wymierzenia spółce C. M. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej także: skarżąca spółka) kary pieniężnej w wysokości 153.316,80 zł za zajęcie pasa drogowego (drogi wojewódzkiej) ul. O. w rej. ul. M. w W. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu i umieszczenie w nim fundamentu reklamy o łącznej powierzchni rzutu poziomego 8,64 m2 w okresie od dnia 19 listopada 2006 r. do dnia 8 kwietnia 2008 r.

Powyższe decyzje zapadły w oparciu o następujące ustalenia faktyczne i prawne:

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2006 r., nr [...], Prezydent [...] zezwolił skarżącej spółce C. M. sp. z o.o. na zajęcie odcinka pasa drogowego ul. O. w rej ul. M. w celu umieszczenia w nim fundamentu reklamy o łącznej powierzchni 8,64 m2, wg lokalizacji szczegółowej określonej na planie sytuacyjnym stanowiącym załącznik Nr 1 do decyzji, w okresie od dnia 1 września 2006 r. do dnia 18 listopada 2006 r. W punkcie 8i załącznika Nr 2 pt. "Warunki Zajęcia Pasa Drogowego i Umieszczenia Reklamy", będącego integralną częścią ww. decyzji, zarządca drogi określił, iż "wnioskodawca zobowiązany jest do usunięcia reklamy i doprowadzenia miejsca jej ustawienia do stanu poprzedniego oraz powiadomienia o tym zarządu drogi w przypadku wcześniejszej rezygnacji, cofnięcia lub wygaśnięcia decyzji". Jednocześnie w myśl punktu 9 ww. załącznika Nr 2 do decyzji organ ustalił, iż każdorazowe zajęcie pasa drogowego w celu montażu i demontażu nośnika reklamowego wymaga uzyskania zgody zarządcy drogi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00