Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 stycznia 2010 r., sygn. I SA/Wa 1442/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Kosińska Sędziowie: WSA Jolanta Dargas (spr.) WSA Mirosław Gdesz Protokolant Ewa Szymańska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 stycznia 2010 r. sprawy ze skargi [...] S.A. z siedzibą w W. na decyzję Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie nakazania przywrócenia zabytku do jak najlepszego stanu oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego po rozpatrzeniu odwołania [...] S.A z siedzibą w P. od decyzji [...] Konserwatora Zabytków z dnia [...] października 2008 r. nr [...] nakazującej w/w spółce do doprowadzenia do jak najlepszego stanu części ogrodzenia nieruchomości przy ulicy [...] w W., poprzez usunięcie reklam, nośników reklamowych wraz z oświetleniem w terminie do dnia 1 listopada 2008 r. uchylił zaskarżoną decyzję w części wyznaczonego terenu wykonania powyższych prac, wyznaczył termin wykonania nakazanych prac do dnia 31 lipca 2009 r., utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję w pozostałej części.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Minister podał, że [...] Konserwator Zabytków w uzasadnieniu decyzji z dnia [...] października 2008 r. wskazał, iż w wyniku dokonanej w dniu 20 sierpnia 2008 r. kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie i opiece nad zabytkami stwierdzono, że na ogrodzeniu Zespołu Szkół [...] nr [...] im. [...] od strony ulicy [...] umieszczone są trzy reklamy wielkoformatowe na nośnikach firmy [...]. Ogrodzenie nieruchomości przy ulicy [...] stanowi część pierzei ulicy i jest elementem jej układu urbanistycznego, a "umieszczenie wielkogabarytowych reklam zakłóci odbiór estetyczny zabytku, wprowadza chaos przestrzenny i tym samym prowadzi do utraty wartości zabytkowych zespołu urbanistycznego".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00