Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 4 listopada 2009 r., sygn. I SA/Sz 594/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Kowalewska, Sędziowie Sędzia WSA Alicja Polańska (spr.), Sędzia WSA Anna Sokołowska, Protokolant Lidia Maląg, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 4 listopada 2009 r. sprawy ze skargi P. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oraz stwierdzenia nadpłaty w tym podatku oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] nr [...] Dyrektor Izby Celnej w S. uchylił w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w K. z dnia [...] nr [...] określającą P.K. należne zobowiązanie w podatku akcyzowym w wysokości [...] jak też odmawiającą stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym w wysokości [...] oraz jej zwrotu i określającą nadpłatę w podatku akcyzowym do zwrotu w wysokości [...] wraz z należnym oprocentowaniem liczonym od dnia 10 sierpnia 2004 w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym samochodu osobowego marki [...] o numerze nadwozia [...], i w tym zakresie orzekł co do istoty sprawy w sposób następujący:
1. określił P.K. należne zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki [...] o numerze nadwozia [...], roku produkcji 1992 i pojemności silnika 2.594 cm3, w kwocie [...],
2. odmówił stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym w wysokości [...].
Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że w dniu 19 września 2006 r. do Urzędu Celnego w K. wpłynął wniosek P.K. z dnia 18 września 2006 r. o zwrot podatku akcyzowego w kwocie [...] wraz z odsetkami, zapłaconego w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym samochodu osobowego marki [...] i uiszczonej w dniu 10 sierpnia 2004 r. kwoty podatku akcyzowego na podstawie deklaracji uproszczonej nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U. W uzasadnieniu wniosku strona stwierdziła, że obowiązek zapłaty podatku akcyzowego w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym samochodu osobowego jest niezgodny z art. 90 Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską oraz z art. 2 i 64 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, gdyż wprowadza stan niesprawiedliwości podmiotowej i przedmiotowej w sferze podstawowych wolności i swobód obywatelskich, głównie prawa własności, tj. wprowadza stan uniemożliwiający faktyczne i prawne korzystanie z własności pojazdu, który nie może być zarejestrowany bez dokumentów AKC-U i faktycznie nie może legalnie poruszać się po drogach publicznych mimo legalnego nabycia. Do wniosku strona załączyła m.in. korektę deklaracji AKC-U, w której zadeklarowała podatek akcyzowy w kwocie 0,00 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right