Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 16 listopada 2009 r., sygn. II SA/Kr 1266/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Krystyna Daniel Sędziowie: WSA Renata Czeluśniak WSA Mariusz Kotulski (spr.) Protokolant: Joanna Mitis po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 listopada 2009 r. sprawy ze skargi J.S. na decyzję Wojewody z dnia 29 maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia odszkodowania skargę oddala
Uzasadnienie
J.S. pismem z dnia [.....] .2007r. wniósł wypłatę odszkodowania za grunt stanowiący jego własność, a obecnie zajęty pod linię kolejową.
Decyzją z dnia 23 stycznia 2009r., nr [.....] Starosta T. orzekł o odszkodowaniu za nieruchomość oznaczoną jako dz. nr [.....] oraz nr [.....] obr. [.....] o łącznej pow. 0,0655 ha, zajętą pod fragment linii kolejowej "[.....]." Do wypłaty odszkodowania zobowiązano Polskie Koleje Państwowe S.A.
Jako materielanoprawną podstawę rozstrzygnięcia powołano art. 37a ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. z 2000r. nr 84 poz. 948) wskazując, iż odszkodowanie za grunty wchodzące w skład linii kolejowych, które z dniem 1 czerwca 2003r. stały się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa, jest ustalane i wypłacane według zasad i trybu określonych w przepisach o odszkodowaniach za wywłaszczone nieruchomości - na wniosek dotychczasowego właściciela gruntu, złożony w okresie od 1 czerwca 2003r. do 31 grudnia 2007r.
W ocenie Starosty T. w przedmiotowej sprawie spełnione zostały przesłanki do wypłaty odszkodowania zawarte w wyżej powołanym przepisie. Wnioskodawca J.S. zachował określony w ustawie termin do złożenia wniosku o ustalenie i wypłatę odszkodowania. Spełniony również został warunek nabycia przez Skarb Państwa własności działek nr [.....] oraz nr [.....] , wchodzących w skład linii kolejowych, bowiem decyzją z dnia 13 listopada 2007r., znak: [.....] Wojewoda [.....] orzekł, że z dniem 1 czerwca 2003r. Skarb Państwa nabył z mocy prawa własność, a Polskie Koleje Państwowe S.A. prawo użytkowania wieczystego w/w działek - zajętych pod fragment linii kolejowej "[.....] ".
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right