Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 października 2009 r., sygn. VI SA/Wa 965/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędziowie Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka (spr.) Sędzia WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 października 2009 r. sprawy ze skargi Z. J. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] marca 2009 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w całości w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2008 r., którą nałożono na Z. J. (dalej skarżący) karę pieniężną za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.

Do powyższych rozstrzygnięć doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

W dniu [...] października 2008 r. dokonano kontroli pojazdu - samochodu ciężarowego marki [...], którym wykonywany był krajowy transport drogowy przez przedsiębiorcę G. J.. Pojazdem tym przewożony był materiał budowlany, załadowany przez załadowcę - skarżącego, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "T.". Podczas czynności kontrolnych nastąpiło m.in. ważenie pojazdu, co dowiodło, że masa pojazdu wynosi 33,75 t., nacisk na podwójną oś napędową pojazdu 20,67 t., podczas gdy na tej drodze dopuszczalny był ruch pojazdów o nacisku osi do 8,0 t. dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych. Maksymalna dopuszczalna przez przepisy masa całkowita kontrolowanego pojazdu może wynosić 32,0 t. W przypadku podwójnych osi pojazdów silnikowych, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m dopuszczalna jest maksymalna suma nacisków osi do 14,5 t., co w konsekwencji spowodowało przekroczenie - po odjęciu błędów pomiarowych, dopuszczalnego nacisku na wskazaną oś o 6,17 t. oraz przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) o 1,75 t. Kierowca kontrolowanego pojazdu oświadczył, iż nie posiada dokumentu przewozowego, ponieważ nie został mu wydany przy wyjeździe, nie posiada więc wiedzy, ile przewozi ładunku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00