Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 czerwca 2010 r., sygn. VI SA/Wa 396/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędzia WSA Urszula Wilk Protokolant Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 czerwca 2010 r. sprawy ze skargi O. w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2009 r. nr [...] nakładającą na O. z siedzibą w S. karę pieniężną w wysokości 27.600 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.

Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu [...] maja 2009 r. na drodze wojewódzkiej nr [...] na odcinku [...], na której dopuszczalny nacisk pojedynczej osi wynosi 8 t, inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę zespołu pojazdów składającego się z pojazdu silnikowego [...] o nr rejestracyjnym [...] oraz przyczepy marki [...] o nr rejestracyjnym [...]. Kontrolowanym pojazdem, będącym własnością O. z siedzibą w S., a kierowanym przez F. P., wykonywany był przewóz drewna z [...]. Kierowca nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym. Pojazd członowy został skierowany na punkt ważenia znajdujący się przy drodze wojewódzkiej nr [...] kontroli w miejscowości J. celem dokonania ważenia w miejscu legalizowanym.

Za pomocą wag statycznych o nr fabrycznych [...]; [...] posiadających świadectwa legalizacji została przeprowadzona kontrola nacisków osi i masy całkowitej, która wykazała:

- przekroczenie dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi nienapędowej o 0, 04 t (nacisk osi pojazdu wyniósł 8,04 t),

- przekroczenie dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej o 6,67 t (nacisk osi pojazdu wyniósł 21,17 t),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00