Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 25 września 2009 r., sygn. I SA/Ke 299/09

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Kuchta, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Rojek (spr.),, Sędzia WSA Mirosław Surma, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 września 2009r. sprawy ze skargi K. H. Sp. z.o.o. w K. na indywidualną interpretację Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych; 2. określa, iż zaskarżona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości.

 

UZASADNIENIE

W indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia [...]znak: [...], wydanej na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm., dalej jako Ordynacja podatkowa), Dyrektor Izby Skarbowej w K., działając w imieniu Ministra Finansów stwierdził, że stanowisko K. H. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w K. - przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2009r., złożonym w dniu 15 stycznia 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej jest nieprawidłowe.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka A (osoba prawna) w 2003 roku zawarła ze Spółką B (osobą prawną) umowę, której przedmiotem była współpraca w zakresie reklamy i promocji Spółki B w czasie imprez sportowych organizowanych przez Spółkę A lub z jej udziałem. W szczególności współpraca ta, zgodnie z § 2 umowy z dnia 1 lipca 2003r., winna obejmować: eksponowanie nazwy Spółki B w czasie zawodów sportowych, w których Spółka A bierze udział w roli gospodarza, eksponowanie i wymienianie nazwy Spółki B w czasie spotkań, wywiadów, a także w innych informacjach dla środków masowego przekazu oraz w informacjach o terminach i miejscach zawodów, wymieniania nazwy Spółki B w gronie sponsorów Spółki A.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00