Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 9 grudnia 2008 r., sygn. I SA/Gl 700/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Eugeniusz Christ (spr.), Sędzia WSA Krzysztof Winiarski, Asesor WSA Anna Tyszkiewicz- Ziętek, Protokolant Izabela Maj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 grudnia 2008 r. sprawy ze skargi M. i S. D. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w K. - działając na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 8, poz. 60 z 2005 r. z późn. zm.) - utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2000 r. wraz z należnymi odsetkami do dnia zapłaty państwu M. i S. małżonkom D.

Uzasadniając rozstrzygnięcie organ odwoławczy wskazał, że w toku prowadzonego postępowania podatkowego decyzją z dnia [...] nr [...] uchylił pierwotną decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w P. w sprawie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2000 r. wraz z należnymi odsetkami do dnia zapłaty - przekazując sprawę do rozpatrzenia organowi pierwszej instancji. W decyzji tej organ odwoławczy stwierdził m.in., że nie zostały podjęte przez organ pierwszej instancji wszelkie niezbędne kroki, które doprowadziłyby do ustalenia stanu faktycznego sprawy i wyjaśnienia wszystkich okoliczności, które mogły mieć wpływ na ewentualne stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za wskazany we wniosku rok podatkowy, a materiał zgromadzony w sprawie był niewystarczający dla prawidłowego jej załatwienia. Wykonując zalecenia organu odwoławczego, Naczelnik Urzędu Skarbowego w P. przeprowadził w znacznej części ponowne postępowanie dowodowe podejmując zarówno działania z urzędu, jak i zobowiązując podatników do złożenia wyjaśnień i przedłożenia dowodów na okoliczność podjęcia przez wspólników spółki jawnej A - przed opublikowaniem ustawy z dnia 20 listopada 1999 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - długofalowych inwestycji na rzecz pracowników zatrudnionych w zakładzie pracy chronionej w 1999 r., a następnie ich kontynuacji w roku podatkowym 2000. Oceniając powtórnie zgromadzony materiał dowodowy Naczelnik Urzędu Skarbowego w P. ponownie odmówił wnioskującym stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych wraz z należnymi odsetkami do dnia zapłaty. W odwołaniu od tej decyzji zarzucono organowi pierwszej instancji niewłaściwą ocenę stanu faktycznego w zakresie, w jakim organ podatkowy ocenił zaangażowanie inwestycyjne spółki i jej wspólników oraz przyjęcie nieprzejrzystych i niejasnych kryteriów dla oceny długofalowych przedsięwzięć na rzecz osób niepełnosprawnych. Strona odwołująca zażądała także wskazania treści normy prawnej w zakresie długookresowych przedsięwzięć na rzecz osób niepełnosprawnych, a ponadto ustalenia stanu faktycznego oraz - jak to nazwała - ujęcia faktów w oparciu o stosowną normę prawną oraz podciągnięcia udowodnionego stanu faktycznego przez tę normę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00