Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 września 2008 r., sygn. II SA/Ol 504/08

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie Sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 września 2008 r. sprawy ze skargi L. C. i A. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy - oddala skargę.

 

UZASADNIENIE

W dniu "[...]" A. i M. G. wystąpili do Burmistrza Miasta "[...]" z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy działki nr "[...]", o powierzchni "[...]" ha, w miejscowości "[...]", dla inwestycji polegającej na budowie obory rusztowej ( 38 DJP ) w obrębie siedliska rolniczego. Wskazali potrzeby w zakresie wyposażenia w infrastrukturę techniczną i określili planowany sposób zagospodarowania terenu.

Decyzją z dnia "[...]", na podstawie art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 53 ust. 4 pkt 6 i 9, art. 60 ust.1 i 4 i art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) i art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000r., Nr 98, póz. 1071 ze zm.) organ pierwszej instancji ustalił warunki zabudowy dla działki nr "[...]", położonej w obrębie "[...]", gmina "[...]", dla inwestycji polegającej na budowie budynku inwentarskiego - obory rusztowej ze zbiornikiem na płynne odchody zwierzęce pod budynkiem obory (38 DJP w obrębie siedliska rolniczego). Ponadto w decyzji określono: nieprzekraczalną linie zabudowy (25,00 m od krawędzi drogi położonej na działce nr "[...]" będącej własnością Skarbu Państwa), wielkość powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki (5%-8%), w tym udział powierzchni biologicznie czynnej ( 92 % - 95 % ), gabaryty i wielkość budynku inwentarskiego (długość 51,00 m., szerokość 25,00 m. i 32,00 m. z tolerancją do 20 %, wysokość: od poziomu terenu do okapu lub gzymsu 3,3 m., od poziomu terenu do kalenicy dachu 5,5 m., maksymalną od poziomu terenu do kalenicy dachu 9,00 m.), geometrię dachu (dwuspadowy) i kąt nachylenia połaci dachowych (10 % - 25 %), dostęp do drogi publicznej (działka nr "[...]" będąca własnością Skarbu Państwa, natomiast komunikacja wewnętrzna na terenie siedliska rolniczego odbywać się będzie istniejącym zjazdem na działkę nr "[...]" będąca własnością wnioskodawców z drogi na działce nr "[...]" będącej własnością Gminy "[...]") i warunki w zakresie infrastruktury technicznej. W zagospodarowaniu terenu organ podał, iż gromadzenie płynnych odchodów zwierzęcych ma być realizowane w projektowanym zbiorniku pod budynkiem planowanej obory. Linie rozgraniczające teren inwestycji wyznaczono na załączniku nr 1 do decyzji, natomiast wyniki analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu stanowi załącznik nr 2 do ocenianej decyzji. Analizując stan faktyczny w obszarze analizowanym w uzasadnieniu decyzji organ podał, iż działka nr "[...]", to grunty sklasyfikowane jako PSV, RV i RVI o powierzchni "[...]" ha, która wchodzi w skład gospodarstwa rolnego o łącznej powierzchni użytków rolnych "[...]" ha na terenie Gminy "[...]". Wskazał, iż średnia powierzchnia gospodarstwa rolnego na terenie gminy "[...]" to "[...]" ha. Ponieważ powierzchnia gospodarstwa rolnego A. i M. G. znacznie przewyższa średnią wielkość gospodarstwa rolnego na terenie gminy, to nie jest konieczne określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów, formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu. Teren ma dostęp do drogi publicznej, zaś dojazd do działki będzie odbywał się z drogi gminnej nr "[...]" poprzez działkę wnioskodawców nr "[...]". Istniejące uzbrojenie terenu jest wystarczające dla przedmiotowego zamierzenia budowlanego, gdyż w pasie drogowym na działce nr "[...]" przebiega sieć wodociągowa oraz linia energetyczna. Teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, a ponadto planowana inwestycja nie narusza przepisów odrębnych. W ocenie organu spełnione zostały wszystkie przesłanki pozwalające na ustalenie wnioskowanych warunków zabudowy działki nr "[...]" dla zdefiniowanego we wniosku zamierzenia budowlanego, którego warunki zostały uzgodnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, postanowieniem z dnia "[...]", znak: "[...]" oraz przez Starostę, postanowieniem z dnia "[...]", znak: "[...]".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00