Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 sierpnia 2008 r., sygn. VII SA/Wa 736/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Więch-Baranowska, , Sędzia WSA Bogusław Cieśla, Sędzia WSA Leszek Kamiński (spr.), Protokolant Piotr Bibrowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 sierpnia 2008 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. w R. na postanowienie Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia [...] lutego 2008 r. nr [...] w przedmiocie unieważnienia uzgodnienia stwierdzającego zgodność projektu z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienia nr [...] i [...] organu pierwszej instancji, II. stwierdza, że zaskarżone postanowienie nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, III. zasądza od Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej na rzecz skarżącej P. Sp. z o.o. w R. kwotę 500 zł (pięćset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

E. i W. U., właściciele myjni samochodowej zlokalizowanej na działce nr [...] przy ul. [...] we W., pismami z dnia 5 i 25 lipca 2007 r. zwrócili się do [...] Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej o unieważnienie dokonanych przez L. K. uzgodnień z dnia [...] kwietnia 2004 r. i z dnia [...] kwietnia 2005 r. (prostującego oczywistą pomyłkę) oraz z dnia [...] marca 2006 r. w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla inwestycji polegającej na rozbudowie i przebudowie stacji paliw o stanowisko do tankowania samochodów gazem płynnym LPG wraz z niezbędną infrastrukturą, położonej na sąsiedniej działce nr [...], przy ul. [...] we W..

Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego [...] Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej wydał dwa postanowienia z dnia [...] października 2007 r. Nr [...] i Nr [...].

Postanowieniem z dnia [...] października 2007 r., Nr [...], [...] Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, na podstawie art. 123 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. k.p.a. oraz § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz. 1137), unieważnił dokonane przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych L. K. (Nr upr. [...]) uzgodnienia z dnia [...] kwietnia 2004 r. oraz z dnia [...] kwietnia 2005 r. (prostującego oczywistą pomyłkę). Stwierdzały one zgodność ww. projektu z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że ww. projekt budowlany przewidywał usytuowanie stanowiska na tankowanie, tj. dystrybutora i dwóch zbiorników o pojemności 4850 dm3, w odległości 26,5 m od budynku myjni samochodowej znajdującej się na działce wnioskodawców. Organ I instancji przyjął, że budynek myjni samochodowej zalicza się do grupy budynków użyteczności publicznej. Zdaniem organu wynika to z § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie w warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w zakresie odnoszącym się do obiektów budowlanych kategorii XVII a także pisma Departamentu Procesu Budowlanego Ministerstwa Budownictwa BB1s-022/6196/07 z dnia 14 września 2007 r. Na podstawie ww. ustaleń, Komendant Wojewódzki stwierdził, że w niniejszej sprawie usytuowanie stanowiska do tankowania samochodów gazem płynnym LPG na działce nr [...] w odległości 26,5 m od budynku myjni samochodowej położonej na działce nr [...], jako obiektu użyteczności publicznej, jest niezgodne z § 133 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 98, poz. 1067, ze zm.), który obowiązywał w dacie uzgadniania dokumentacji, bowiem przepis ten nakazywał zachowanie odległości od takich obiektów 30 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00