Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 marca 2008 r., sygn. III SA/Wa 2085/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Lidia Ciechomska-Florek, Asesor WSA Maciej Kurasz, Protokolant Urszula Hoduń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 marca 2008 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] marca 2007 r. nr [...] w przedmiocie skargi na interpretację indywidualną w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) stwierdza, że uchylona decyzja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. na rzecz A. B. 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sadowego.

Uzasadnienie

A. B. zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego W. z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm., dalej "O.p."). Pytania strony dotyczyły: 1) możliwości skorzystania ze zwolnienia dochodów uzyskanych w 2004r. i 2005r. przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku pochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm., dalej jako "u.p.d.f.") oraz 2) prawa pracodawcy do odmowy zastosowania zwolnienia w wysokości 75 % do dochodów uzyskiwanych przez stronę z tego źródła w 2006r. Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że strona była zatrudniona na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku inżyniera - rezydenta w firmie "P." sp. z o.o. (dalej zwana "Spółką"), która wraz z dwoma innymi firmami - "A. BV" i "A." sp. z o.o. (zwanymi "Konsultantem"), podjęła się realizacji kontraktu "Zarządzanie i Nadzór nad budową drugiej jezdni drogi krajowej nr [...], Odcinek [...] (...)". Projekt był finansowany w 75% ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej i w 25 % z budżetu Państwa. Konsultant był bezpośrednim beneficjentem bezzwrotnej pomocy i realizatorem kontraktu. Centralnym organem administracji rządowej, który realizował program unijny była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (w skrócie "GDDKiA"). Jej zadania polegały na organizacji przetargów, kontraktowaniu, monitorowaniu a także regulowaniu płatności. Środki pomocowe gromadzono na koncie Ministerstwa Finansów, natomiast GDDKiA - organ właściwy w sprawie dróg krajowych była dysponentem tych środków, akceptowała faktury wystawione przez wykonawcę robót i na tej podstawie dokonywała wypłat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00