Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 marca 2008 r., sygn. I SA/Kr 1171/07

 

Sygn. akt I SA/Kr 1171/07 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 19 marca 2008r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Stanisław Grzeszek, Sędzia: WSA Urszula Zięba, Asesor: WSA Agnieszka Jakimowicz (spr.), Protokolant: Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 lutego 2008r., sprawy ze skargi "P" S.A. w W., na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej, z dnia [...] Nr [...], w przedmiocie odmowy umorzenia kosztów egzekucyjnych, - skargę oddala

Uzasadnienie

I SA/Kr 1171/07

UZASADNIENIE

Wnioskiem datowanym na dzień 28 lutego 2007 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Maszyn Torowych zwróciła się do organu egzekucyjnego Dyrektora ZUS Oddział w Krakowie z prośbą o umorzenie kosztów egzekucyjnych powołując się na szczególnie trudną sytuację ekonomiczną oraz fakt, że nie jest w stanie ponieść tych kosztów bez znacznego uszczerbku dla swojej sytuacji finansowej. W uzasadnieniu wniosku strona podała, że trudna sytuacja finansowa, która doprowadziła do zadłużenia firmy, spowodowana została nie wywiązywaniem się przez kontrahentów Spółki, zwłaszcza przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. z ciążących na nich zobowiązań. Na skutek tego wnioskująca o ulgę Spółka zmuszona była zawrzeć z dłużnikiem ugodę restrukturyzacyjną i umorzyć 40% należności głównej. Spółka powołała się również na fakt, że ogólnie zła sytuacja finansowa Polskich Linii Kolejowych S.A., a tym samym jej jednostek organizacyjnych, takich jak wnioskująca, spowodowana jest trudnościami w pozyskiwaniu usługobiorców z uwagi na rozwijający się transport samochodowy oraz zmniejszeniem wpływów z budżetu państwa z planowanej kwoty 800.000.000 zł rocznie do kwoty 300.000.000 zł. Wreszcie strona powołała się na ważny interes publiczny wskazując, że spełnia istotną rolę jako pracodawca dla 429 pracowników, a nadto profil prowadzonej przez nią działalności związany z zapewnieniem transportu publicznego dla ogółu społeczeństwa (zgrzewanie szyn kolejowych, prowadzenie remontów maszyn do robót torowych, przeprowadzanie remontów torów) wskazuje, że udzielenie ulgi pozostaje w interesie publicznym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00