Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 listopada 2007 r., sygn. III SA/Wa 1461/07

W stanie prawnym stworzonym przed 1 lipca 2007 r. przez art. 14 a - 14 e O.p. trudno dowodzić, że postanowienie interpretacyjne musi posiadać wszystkie te elementy, o których mowa w art. 210 § 4 Ordynacji. Nie ustala ono bowiem stanu faktycznego ani dokonuje rozważań dowodowych, a ocena prawna jest oceną propozycji interpretacyjnej podatnika. Z tej przyczyny dyspozycja art. 210 § 4 Ordynacji niezupełnie może mieć zastosowanie do interpretacji podatkowych, w których stan faktyczny przedstawia podatnik i ten stan faktyczny nie podlega weryfikacji przez organ podatkowy. Uzasadnienie będzie więc opisem sprawy, a nie ustaleń faktycznych, których w tym postępowaniu się nie dokonuje.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Golec, Sędziowie Sędzia WSA Krystyna Kleiber (spr.),, Asesor WSA Hieronim Sęk, Protokolant Anna Armińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 listopada 2007 r. sprawy ze skargi A. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] czerwca 2007 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oddala skargę.

 

UZASADNIENIE

Pismem z dnia [...] lutego 2007 r., A. Sp. z o.o. w W., na podstawie art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - dalej jako Ordynacja, zwróciła się do Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w W. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego - przepisów ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. Nr 21 poz. 86 ze zm.) - dalej jako ustawa o pdop., a mianowicie, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym A. jednorazowo zalicza do kosztów uzyskania przychodów, wydatki poniesione na zakup opon do leasingowanych samochodów, w tym roku podatkowym, w którym zaczyna osiągać przychody z tytułu umów leasingu, obejmujących również obowiązek wyposażania samochodów, w stosownych okresach eksploatacyjnych, w te opony. Opisując stan faktyczny, Spółka podała, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, oddaje, na podstawie umów leasingu, do używania swoim kontrahentom samochody jak też zawiera z nimi umowy o świadczenie usług dodatkowych, w ramach których zobowiązuje się do wykonania niezbędnych napraw oraz do świadczenia innych usług związanych z eksploatacją samochodów. Na podstawie tych umów Spółka jest zobowiązana do bieżącej wymiany opon. Umowy zawierane są na okres przekraczający rok podatkowy, z reguły na 24 - 36 miesięcy. Niemniej jednak, zdarzają się sytuacje, że umowa może trwać krócej, np. w związku z kradzieżą pojazdu, bądź jego całkowitym uszkodzeniem - 12 miesięcy lub mniej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00