Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 15 listopada 2007 r., sygn. II SA/Sz 431/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosława Włodarczak-Siuda, Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder (spr.),, Sędzia NSA Elżbieta Makowska, Protokolant Małgorzata Frej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 listopada 2007 r. sprawy ze skargi W. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji dotyczącej przejęcia na własność Państwa gospodarstwa rolnego oddala skargę
UZASADNIENIE
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w K. decyzją z dnia 27 lutego 2007 r. [...] na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego po rozpatrzeniu wniosku W. M. o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej stwierdzenia nieważności orzeczenia z dnia 3 maja 1957r. Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w W. Nr [...] w przedmiocie przejęcia na własność Państwa opuszczonego przez K. L. gospodarstwa rolnego o obszarze [...] w [...], składającego się z działek [...] i [...] zapisanego w księdze wieczystej Kw nr [...] Sądu Rejonowego w W. u, utrzymało w mocy własną decyzję z dnia 15 stycznia 2007r. znak [...] odmawiającą stwierdzenia nieważności przedmiotowej decyzji.
W uzasadnieniu decyzji Kolegium przedstawiło stan faktyczny sprawy, z którego wynikało, że organ ten powołaną wyżej decyzją po rozpatrzeniu wniosku W. M. - spadkobierczyni K. L., odmówiło stwierdzenia nieważności orzeczenia z dnia 3 maja 1957r. Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w W. nr [...] w sprawie przejęcia na własność Państwa gospodarstwa rolnego położonego w K. składającego się z działek [...] i [...].
W motywach odmowy stwierdzenia nieważności decyzji Kolegium podało, że decyzja z 3 maja 1957r. mająca charakter tzw. decyzji związanej nie narusza rażąco prawa nawet mimo tego, że przepis prawa stanowiący podstawę jej wydania jest inaczej interpretowany. Organ uznał, że strona nie wskazała jaki konkretnie przepis prawny został naruszony w związku z wydaniem kwestionowanego orzeczenia, natomiast bliżej nie sprecyzowany zarzut dotyczący naruszenia zasad praworządności nie może stanowić podstawy stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnej.