Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 5 października 2007 r., sygn. II SA/Wr 254/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Wawrzyniak, Sędziowie WSA Mieczysław Górkiewicz (sprawozdawca), WSA Alicja Palus, Protokolant Paweł Kysiak, po rozpoznaniu w II Wydziale na rozprawie w dniu 5 października 2007 sprawy ze skargi J. i S. P. na decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego we W. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki obiektu warsztatowo-usługowego wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę przy ul.G. 1 b w T. I. uchyla decyzje I i II instancji II. orzeka, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana w całości

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 3 czerwca 2003r. organ nadzoru budowlanego po rozpatrzeniu sprawy wybudowania bez pozwolenia na budowę przez skarżących obiektów warsztatowo -usługowych na podstawie art. 51 ust. 1 i 2 w związku z art. 49 ust.3 i 51 ust. 4 prawa budowlanego (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126) nakazał im wykonanie określonych czynności w celu doprowadzenia obiektów do stanu zgodnego z prawem. Organ odwoławczy na skutek odwołania skarżących decyzją z dnia 22 lipca 2003 r. uchylił powyższą decyzję i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Organ ten ustalił, że wybudowanie obiektów nastąpiło w latach 1995-1997, usytuowane zostały niezgodnie wymogami §12 warunków technicznych z dnia 14 grudnia 1994r. W okresie orzekania przez organ I instancji uzasadnione było zgodnie art. 49 powołanej ustawy przeprowadzenie postępowania w sprawie pozwolenia na użytkowanie tych obiektów, jednak przez właściwy ówcześnie organ administracji architektoniczno - budowlanej, nie zaś przez organ nadzoru budowlanego. Naruszenie przepisów kompetencyjnych uzasadniało uchylenie wydanej decyzji, bez potrzeby odniesienia się do argumentacji zawartej w odwołaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00