Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 25 padziernika 2007 r., sygn. I SA/Ol 526/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Zofia Skrzynecka, Sędziowie sędzia WSA Tadeusz Piskozub (spr.), asesor WSA Renata Kantecka, Protokolant Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 25 października 2007r. sprawy ze skargi A. D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]". nr "[...]" w przedmiocie określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług. I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; III. zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącego kwotę 177 zł (sto siedemdziesiąt siedem) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]" w sprawie określenia A. D. Firma A kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług.

Z materiału dowodowego zebranego w sprawie wynika, że A. D. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej pod nazwą Firma A z siedzibą w G., dokonywał przewozów pasażerskich autobusami, zatrudniając kierowców m. in. J. P. Kierowanymi autobusami wwozili oni na teren kraju olej napędowy znajdujący się w ich standardowych zbiornikach. Przedmiotowe paliwo było zwolnione od cła na podstawie art. 112 Rozporządzenia Rady nr 918/83 z dnia 28 marca 1983 roku ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych/ Dz. Urz. WE L 105 z 23.04.1983 r. i zm./, z tym warunkiem, że ma być przechowywane w tym pojeździe i nie może być z niego usunięte, za wyjątkiem okresu niezbędnych napraw, bądź tez odstąpione odpłatnie lub nieodpłatnie przez osobę przewożącą zwolniony towar.

W ramach sprawowanego dozoru celnego, dokonano kontroli celnej, przeprowadzonej w dniu 11 listopada 2006 roku na przejściu granicznym w G., dotyczącej paliwa przewożonego w zbiorniku autobusu nr rej. "[...]", należącego do Firmy A, kierowanego przez J. P., a opuszczającego teren Wspólnoty Europejskiej, sporządzając protokół kontroli celnej nr "[...]". Z protokołu tego wynikało, że w dniu 10 listopada 2006 roku o godz. "[...]" w chwili wjazdu autobusu na teren Wspólnoty Europejskiej w jego zbiorniku znajdowało się 250 litrów oleju napędowego, natomiast w chwili opuszczenie terenu Wspólnoty w dniu 11 listopada 2006 roku o godz. "[...]" w zbiorniku tego autobusu znajdowało się 200 litrów oleju, przy czym autobus ten przejechał 13 km, którą to drogę ustalono na podstawie licznika przebiegu kilometrów autobusu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00