Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 padziernika 2007 r., sygn. III SA/Kr 780/07

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom pomieszczeń stałej pracy o wskazanych w powołanych przepisach parametrach, a użyte w przepisach sformułowania: "pracodawca jest obowiązany" (art. 214 § 1 kp), czy "wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż" (§ 20 ust. 1 Rozporządzenia z dnia 26.09.1997r.) oznaczają że organ administracyjny, w tym wypadku Inspektor Pracy, ma obowiązek - " w razie stwierdzenia naruszenia przepisów prawa" (art. 9 ustawy o PIP), w wypadku, gdy naruszenie dotyczy przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy" (art. 9 pkt 1 ustawy o PIP) - "nakazanie usunięcia stwierdzonych uchybień w ustalonym w nakazie terminie", a to oznacza, że organowi administracyjnemu nie pozostawiono tzw. "uznania administracyjnego" zobowiązując go do zastosowania środków określonych w tych przepisach.

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożenna Blitek spr. Sędziowie NSA Wiesław Kisiel WSA Elżbieta Kremer po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 października 2007 r. sprawy ze skargi D. F. R. D. L. M. I. S. T. i A. na decyzję Inspektora Pracy z dnia [...] Nr : [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku s k a r g ę o d d a l a

Uzasadnienie

Po przeprowadzeniu kontroli opisanej w protokole kontroli z dnia [...] - Inspektor Pracy skierował do kontrolowanego zakładu pracy - M. I. S. T. i A. w K. decyzję - Nakaz z dnia [...] Nr rej. [...], w którym nakazał: "Zapewnić pomieszczenia pracy co najmniej o wysokości 2,50 m pracownikom wykonującym pracę w pokojach o nr: 311 - 313, 315 - 320 na trzecim piętrze w budynku przy ul. [...] w K." określając termin wykonania nakazu: 2 październik 2007r. Jako podstawę prawną wskazał art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 1981r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. z 2001r., Nr 124, poz. 1362 z późn. zm.), art. 214 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. (Dz. U. z 1998r., Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) - Kodeks pracy (kp) i § 20 ust. 1 - 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00