Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 6 czerwca 2007 r., sygn. I SA/Gd 118/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Asesor WSA Irena Wesołowska (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Ewa Kwarcińska, Asesor WSA Bogusław Woźniak, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Monika Orska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 6 czerwca 2007 r. sprawy ze skargi A S.A. z siedzibą w G na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w G z dnia 12 lipca 2005 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 21.02.2005r. "A" S.A. z siedzibą w G. zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych przez nierezydentów z tytułu świadczenia usług pośrednictwa komercyjnego i wyceny.

Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynikało, że spółka zawarła z osobą prawną mającą siedzibę w Hong Kongu umowę o świadczenie usług na podstawie, której podmiot zagraniczny zobowiązał się świadczyć na rzecz spółki wszelkie czynności związane z zakupem towarów handlowych na terenie Chin i innych państw Dalekiego Wschodu, w tym w szczególności:

- wyszukiwanie i pozyskiwanie dostawców towarów leżących w polu bezpośredniego zainteresowania spółki,

- prowadzenie negocjacji handlowych z dostawcami zagranicznymi spółki,

- rozmowy dotyczące reklamacji importowanych przez spółkę towarów i zobowiązań gwarancyjnych udzielonych spółce przez dostawców gwarancyjnych,

- spotkania w fabrykach, będących dostawcami towaru dla spółki,

- negocjacje cen z dostawcami towarów dla spółki,

- przeprowadzanie losowej kontroli towarów zamówionych przez spółkę,

- podejmowanie wszelkich działań niezbędnych do zapewnienia terminowości dostaw towarów zamówionych przez spółkę,

- poszukiwanie nowych materiałów,

- poszukiwanie nowych dobrych i konkurencyjnych producentów akcesoriów (worki foliowe, metki, etykiety drukowane), przekazywanie spółce wszelkich informacji dotyczących sposobu realizacji zamówionych towarów w tym w szczególności dotyczących zmian w terminach dostaw, wadach jakościowych i ilościowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00