Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 21 kwietnia 2006 r., sygn. I SA/Wr 1799/04

Nie można, z faktu naprawiania przez wykonawcę robót wad przekazanych prac budowlanych lub przeprowadzenia dodatkowych prac wykończeniowych - do czego strona była zobowiązana na podstawie umowy, właśnie w wypadku wadliwego wykonania usługi - wywodzić, że usługa w ogóle nie została wykonana. Strona dążyła do wykazania, że obowiązek podatkowy /art. 6 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym - Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ mógł powstać dopiero po przyjęciu przez inwestora robót na podstawie protokołu bezusterkowego odbioru robót, jednak w niemal każdym przypadku takiego końcowego protokołu strona w ogóle nie przedłożyła, podając jako dowody kierowane do inwestora, jedynie własne oświadczenia o wykonaniu poprawek lub dodatkowych wymaganych prac.

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Radom, Sędziowie Sędzia WSA Ludmiła Jajkiewicz, Asesor WSA Katarzyna Borońska ( sprawozdawca ), Protokolant Anna Szokalska-Kruś, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 21 kwietnia 2006 r. przy udziale ... sprawy ze skargi A sp. z o. o. we W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za kwiecień i grudzień 2000 r. oraz styczeń, luty i marzec 2001 r. Oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi w niniejszej sprawie jest decyzja Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej we W. z dnia [...] nr [...], którą określono przedsiębiorstwu A Sp. z o. o. zobowiązanie w podatku od towarów i usług za kwiecień 2000 r., styczeń i luty 2001 r., nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc za grudzień 2000 r., wraz z zobowiązaniem dodatkowym oraz za marzec 2001 r.

Jak ustalono w toku postępowania kontrolnego, Przedsiębiorstwo A Sp. z o. o. prowadziło roboty budowlano - montażowe, m.in. na podstawie umów zawartych z firmami telekomunikacyjnymi. Organ kontroli skarbowej stwierdził następujące nieprawidłowości w zakresie rozliczenia należnego podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00