Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 lutego 2006 r., sygn. IV SA/Wa 1768/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jakub Linkowski, Sędziowie sędzia WSA Zbigniew Rudnicki (spr.), asesor WSA Agnieszka Wójcik, Protokolant Piotr Jędrasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 lutego 2006 r. sprawy ze skargi E. B. i M. M. na uchwałę Rady Miejskiej w B. z dnia [...] czerwca 2005 r. nr [...] w przedmiocie odrzucenia zarzutu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - oddala skargę

Uzasadnienie

Uchwałą Nr [...] Rady Miejskiej w B. z dnia [...] czerwca 2005 r. w sprawie odrzucenia zarzutu E. B. i M. M., złożonego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w północno-wschodniej części B. - części III, oznaczonej literą C, odrzucono zarzut zgłoszony jako protest) w/w do projektu powołanego planu.

W uzasadnieniu do uchwały stwierdzono, że skarżące są współwłaścicielkami działki nr ew. [...] z obrębu [...], położonej w B. przy ulicy M., na terenie objętym projektem planu. Skarżące nie zgadzają się na poszerzenie ul. Z. do 10 m wskazując, że działka stanowiąca ich własność w części południowej zostałaby zawężona, a tym samym stałaby się zbyt wąska na cele budowlane. Działka ta została już pomniejszona o szerokość ul. M., której przedłużenia plan zagospodarowania przestrzennego nie uwzględnił. W przyszłości może to spowodować utrudniony dostęp do części zachodniej działki nr ew. [...].

Uzasadniając odrzucenie protestu stwierdzono, iż zaprojektowany w projekcie planu układ komunikacyjny ma zapewnić obsługę komunikacyjną działek z obydwu stron. Ulica Z. została wytypowana w projekcie planu jako leżąca w środku ciężkości opracowywanego terenu i przeznaczona została do przejęcia ruchu z tego obszaru. Zaprojektowana szerokość ulicy Z. jest minimalną szerokością w liniach rozgraniczających przewidzianą w obowiązujących przepisach dla dróg o klasie dróg dojazdowych. Zaprojektowana ulica dojazdowa oznaczona symbolem [...] o szerokości 10 m, stanowiąca przedłużenie ul. Z., spełnia wymogi techniczne dla przenoszenia większego ruchu kołowego z obszaru objętego planem. Ponadto zaprojektowany układ komunikacyjny zapewnia obsługę działki nr ew. [...], jak również pozwala na wydzielenie z niej mniejszych działek. Działka nr ew. [...] już po zwężeniu o 3 m (na poszerzenie ulicy Z.) w dalszym ciągu pozostanie dostatecznie szeroka (ok. 27 m). Uwzględniając, że projekt planu ustala nieprzekraczalne linie zabudowy dla dróg dojazdowych i lokalnych w odległości 4 m, do zabudowy pozostanie w dalszym ciągu pas o szerokości ok. 18 m. Taka szerokość zapewnia dostateczne warunki dla zagospodarowania tego terenu na cele budowlane. Projektowane drogi oznaczone w planie symbolem [...] zapewnią dostęp no nowotworzonych działek budowlanych i nie będą zamykać możliwości dalszego przedłużenia drogi stanowiącej ul. M. - w przyszłości, gdy zajdzie taka konieczność. Ulica Z. w proponowanym przebiegu zapewnia dojazd do działek po jej stronie północnej, przeciwnej do działek skarżących. Ulica ta została wytyczona do granic miasta i ma obsługiwać cały ten teren w części zabudowanej. Jej likwidacja spowodowałaby znaczne pogorszenie warunków bytowych mieszkańców tych terenów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00