Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 21 czerwca 2005 r., sygn. II SA/Kr 437/04

 

WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 21 czerwca 2005r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Woś Sędziowie: WSA Małgorzata Brachel-Ziaja AWSA Wojciech Jakimowicz ( spr. ) Protokolant: Edyta Domagalska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 czerwca 2005r. sprawy ze skarg A. C., W. D. i S. K. na uchwałę Rady Miasta G. z dnia [...] 2003 r. Nr [...] w przedmiocie odrzucenia zarzutu do projektu miejscowego planu . zagospodarowania przestrzennego I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; II. zasądza od Miasta G. na rzecz skarżącego A. C. kwotę 550 (pięćset pięćdziesiąt) złotych, na rzecz skarżącego W. D. kwotę 300 (trzysta) złotych i na rzecz skarżącego S. K. kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Na podstawie uchwały Rady Miasta Gorlice z dnia 28 czerwca 2000 r. Nr 214/XXVI/2000 przystąpiono do etapowego opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Gorlice w granicach administracyjnych: 1) na całym obszarze miasta dla realizacji lokalnych ponadlokalnych celów publicznych - ETAP l, 2) w obszarach przedstawionych na załączniku graficznym, oznaczonych cyframi I, II, III - etapy koleinę.

Projekty tych planów zostały wyłożone do publicznego wglądu w dniach od 20 grudnia 2002 r. do 27 stycznia 2003 r. i od 28 kwietnia 2003 r. do 28 maja 2003 r. (etap II).

W ustawowym terminie zarzuty do w/w projektu wnieśli A.C. i W.D. wnioskując o przeznaczenie działek (wchodzących wg projektu planu w skład terenów rolnych oznaczonych symbolem 1.RP bez prawa zabudowy) o nr ew. [....] dla realizacji budownictwa mieszkaniowego, jednorodzinnego. Składający zarzut wskazali, że ustalenia projektu planu naruszają ich konstytucyjne prawo własności, a Konserwator Zabytków nie może arbitralnie decydować o przeznaczeniu cudzej własności, zwłaszcza w sytuacji, gdy działki nie są wpisane do rejestru zabytków, a kompetencje Służby Ochrony Zabytków nfe dotyczą uzgodnień, lecz wyłącznie wydawania niewiążących opinii. Wskazano też, iż osoby, na których stanowisko powołuje się organ planistyczny nie posiadały wymaganych dla rzeczoznawców uprawnień.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00