Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 kwietnia 2005 r., sygn. III SA/Wa 2482/04

Do transakcji dokonanych przed wejściem w życie ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach /Dz.U. nr 97 poz. 1050 ze zm./ stosuje się - co do zasady - przepisy ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach /Dz.U. nr 7 poz. 52 ze zm./, która przewidywała jednoroczny termin przedawnienia terminu do wydania decyzji w sprawie prawidłowości stosowania cen leków. Postępowanie kontrolne wszczęte po upływie tego terminu, w stosunku do transakcji dokonanych pod rządami ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach jest bezprzedmiotowe i podlega umorzeniu. Nie zmienia tego okoliczność, że postępowanie zostało wszczęte pod rządami ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach, która przewidywała dłuższy termin przedawnienia.Monitor Podatkowy 2005 nr 5 str. 2 /omówienie/

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 kwietnia 2005 r. sprawy ze skargi "AP" Sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 27 października 2004 r. (...) w przedmiocie uchylenia decyzji w sprawie odmowy umorzenia postępowania kontrolnego w zakresie prawidłowości stosowania cen umownych - uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z dnia 24 czerwca 2004 r. (...); (...).

 

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 8 marca 2004 r. skarżąca Spółka zwróciła się do Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z umorzenie, jako bezprzedmiotowego, postępowania kontrolnego wszczętego postanowieniem Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z dnia 25 lutego 2004 r. obejmującego swoim zakresem badanie prawidłowości stosowania cen leków w okresie od 1 lipca 2000 r. do 30 czerwca 2001 r. W uzasadnieniu wniosku Spółka wskazała, że bezprzedmiotowość postępowania w części dotyczącej badania prawidłowości stosowania przez Spółkę marż urzędowych wynika z braku podstawy prawnej dla wydania przez organy rozstrzygnięcia czy to w przedmiocie określenia kwot nienależnych czy też ustalenia "kwoty dodatkowej" w rozumieniu przepisów o cenach z 1982 r. jak i ustawy o cenach z 2001 r. z uwagi na następujące przesłanki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00