Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 26 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST2-2.440.4.2021.4.RS
WIS TOWAR – promy.
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 30 grudnia 2020 r. (data wpływu 4 stycznia 2021 r.), uzupełnionego w dniach 7 i 16 kwietnia oraz 4 maja 2021 r. (daty wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: towar – prom drogowy (…)
Opis towaru: prom drogowy, czołowo przelotowy z rampami wjazdowymi na obu końcach przeznaczony do przewozu samochodów ciężarowych, osobowych, autobusów i innych pojazdów drogowych oraz pasażerów
Rozstrzygnięcie: CN 8901 10 90 00
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w związku art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
W dniu 4 stycznia 2021 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony w dniach 7 i 16 kwietnia oraz 4 maja 2021 r., w zakresie sklasyfikowania towaru: prom drogowy typu (…) według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.
W treści wniosku i w jego uzupełnieniach przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.
(…)
Promy (…) to promy drogowe, czołowo przelotowe z rampami wjazdowymi na obu końcach. (…). Są przeznaczone do przewozu samochodów ciężarowych, osobowych, autobusów i innych pojazdów drogowych oraz pasażerów (…).
(…)
Definicja legalna pojęcia statków lub promów pełnomorskich, która nie została zawarta w Rozporządzeniu Komisji UE 2019/1776, a znajduje się w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/42/WE z dnia 6 maja 2009 r. w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską. Art. 2 lit. b tejże Dyrektywy stanowi, że statki pełnomorskie oznaczają statki inne niż te, które pływają wyłącznie po wodach śródlądowych lub ich częściach, lub przylegających do nich wodach chronionych lub obszarach, gdzie stosuje się przepisy portowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right