Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 29 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.13.2021.2.AP

WIS TOWAR – (…) sprzedawana dla konsumentów za pośrednictwem własnych placówek należących do Wnioskodawcy

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 28 grudnia 2020 r. (data wpływu 7 stycznia 2021 r.), uzupełnionego pismem z dnia 15 marca 2021 r. (data wpływu 22 marca 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarb owej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: towar – (…) sprzedawana dla konsumentów za pośrednictwem własnych placówek należących do Wnioskodawcy

Opis:

Skład surowcowy: sałata (…); (…); kukurydza (…); ogórek (…); pomidor (…); nasiona sezamu (…).

Wnioskodawca jest producentem wyrobu. Produkcja odbywa się w wyodrębnionej części zakładu produkcyjnego wg ściśle określonej receptury. Waga wyrobu jest niezmienna, proporcje składników są stałe. Spółka posiada ponad (…) punktów sprzedaży detalicznej w postaci sklepów firmowych . W każdej placówce znajdują się stoliki oraz krzesła, kanapy lub fotele. Dodatkowo w niektórych sklepach od wiosny do jesieni stoliki i krzesła są wystawione na zewnątrz placówki. Klient ma możliwość spożycia wyrobu na m iejscu przy stoliku. Jedną z form sprzedaży w celu konsumpcji na miejscu jest standard bez obsługi kelnerskiej. W tym standardzie obsługi klient wchodzi do punktu, podchodzi do lady i zamawia towar. Sprzedawca informuje klienta o kwocie do zapłaty. Kupujący opłaca zamówienie oraz czeka w tym samym miejscu aż sprzedawca przygotuje mu zamówienie. Sprzedawca wyjmuje towar z opakowania jednorazowego i układa na talerzu. Klient otrzymuje również serwetkę oraz komplet sztućców. Kupujący sam zanosi sob ie posiłek do stolika. Po zakończeniu konsumpcji klient powinien odnieść brudne naczynia do specjalnej strefy „zwrot naczyń”. Jeśli klient sam nie odniesie talerza, to robi to personel. Ponadto personel punktu detalicznego udziela klientom informacji o oferowanych produktach oraz doradza kupującym w procesie podejmowania decyzji dotyczącej wyboru produktu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00