Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 2 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.450.1248.2020.3.JKS
WIS USŁUGA - nieuzasadniona interwencja pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego na przyłączu wodociągowym
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia z 10 listopada 2020 r. (data wpływu 27 listopada 2020 r.), uzupełnionego pismami z dnia 19 lutego 2021 r. (data wpływu 19 lutego 2021 r.) oraz 26 lutego 2021 r. (data wpływu 26 lutego 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – nieuzasadniona interwencja pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego na przyłączu wodociągowym.
Usługa traktowana jest jako nieuzasadnione wezwanie pogotowia wodno-kanalizacyjnego w przypadkach, w których usterka lub przyczyna nieprawidłowo świadczonej usługi dostawy wody leży po stronie wewnętrznej instalacji Klienta (odcinek przyłącza lub instalacji znajdujący się za zaworem głównym na przyłączu wodociągowym). Interwencja pogotowia w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu poprawności urządzeń, za które odpowiedzialność ponosi Wnioskodawca (w razie niskiego ciśnienia wody zostaje zdemontowana plomba z wodomierza, zamknięte zawory odcinające dopływ wody, odkręcone śrubunki i zdjęty wodomierz w celu oceny stanu zaworu zwrotnego oraz sitka zabezpieczającego wodomierz przed dostaniem się do niego drobin części stałych, które mogłyby zakłócić jego działanie – w razie stwierdzenia poprawności działania zaworu zwrotnego oraz braku zanieczyszczeń na sitku wodomierz jest montowany, przykręcane są śrubunki, otwierany dopływ wody i zakładana nowa plomba). W przypadku stwierdzenia poprawności działania urządzeń, za które odpowiedzialność ponosi Wnioskodawca oraz ustalenia źródła problemu na instalacji, za którą odpowiedzialność ponosi Klient interwencja pogotowia uznana jest za nieuzasadnioną. Interwencja jest wykonywana na zlecenie Klienta, z którym Wnioskodawca ma zawartą umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków (wniosek w formie telefonicznej/mailowej w dowolnej formie).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right