Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 24 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST2-2.450.1215.2020.4.RS
WIS TOWAR - zestaw instalacyjny.
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 16 września 2020 r. (data wpływu 21 września 2020 r.), uzupełnionego w dniu 28 grudnia 2020 r. (data wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: towar – ZESTAW INSTALACYJNY (…)
Opis towaru: zestaw składający się z (…)
Rozstrzygnięcie: CN 85
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w związku art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy o podatku od towarów i usług
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
W dniu 21 września 2020 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony w dniu 28 grudnia 2020 r., w zakresie sklasyfikowania towaru: „ZESTAW INSTALACYJNY (…)” według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.
W treści wniosku i w jego uzupełnieniu przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.
ZESTAW INSTALACYJNY (…).
Materiał: (…). Dodatkowe akcesoria dodawane do (…).
Przeznaczenie: (…).
(…).
Technologia: produkcja polega na ręcznym składaniu (…) z poszczególnych elementów: (…)
Elementy składowe produktu/zestawu nie są wykorzystywane w innych urządzeniach.
Elementy składowe produktu jak (…) mogą być sprzedawane osobno.
(…).
Zestaw składa się z następujących elementów: (…)
Z dołączonej do wniosku (…) wskazano m. in.
Deklarowane cechy techniczne maszyny:
(…)
Dodatkowo do wniosku Wnioskodawca dołączył: (…).
Uzasadnienie występowania świadczenia kompleksowego (dostawy towarów)
Należy zauważyć, że ani Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, z późn. zm.), ani też przepisy krajowe nie zawierają definicji świadczenia złożonego. Brak jest również szczególnych uregulowań dotyczących przesłanek uznawania danego świadczenia za świadczenie złożone. Ocena, w jakich okolicznościach świadczenia powiązane należy traktować jako świadczenia jednolite, kształtowana jest na bazie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej jako „TSUE” albo „Trybunał”). Przy czym zastrzec należy, że wprawdzie TSUE w wielu orzeczeniach w sposób pomocny przy interpretacji przepisów wypowiadał się w kwestii świadczeń złożonych, to i tak każdorazowo rozstrzygnięcie w tym przedmiocie musi uwzględniać specyfikę konkretnego stanu faktycznego w danej sprawie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right