Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 16 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST1-3.450.417.2020.2.PSZ
WIS TOWAR – książka.
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 7 grudnia 2020 r. (data wpływu) uzupełnionego w dniu 22 stycznia 2021 r. (data wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: towar – książka dla dzieci z serii „(...)” o tytule „(...)”
Opis towaru: książka dla dzieci (książeczka) o wymiarach 180 mm x 180 mm z serii „(...)” (...).
Rozstrzygnięcie: CN 4903 00 00
Stawka podatku od towarów i usług: 5%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 2a ustawy, w związku z poz. 19 załącznika nr 10 do ustawy.
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
W dniu 7 grudnia 2020 r. Wnioskodawca złożył wniosek uzupełniony w dniu 22 stycznia 2021 r. (data wpływu), w zakresie sklasyfikowania towaru: książki dla dzieci z serii „(...)” o tytule „(...)” według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.
W treści wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.
Przedmiotem wniosku jest towar stanowiący książkę dla dzieci (książeczkę) o wymiarach 180 mm x 180 mm z serii „(...)” (...) o tytule „(...)”.
Jest to książeczka sztywnostronnicowa, (...). Książeczka opatrzona kodem ISBN: (...).
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się dystrybucją książeczek przeznaczonych dla dzieci. Towary dystrybuowane przez Spółkę przybierają różnoraką formę, w zależności od tego jakiej grupie wiekowej mają być dedykowane. Dzieci na różnym etapach rozwoju inaczej przyswajają wiedzę i z tego względu Wnioskodawca stara się dostosować swoją ofertę do ich bieżących potrzeb. Książeczki nie zawsze będą więc przybierać klasyczną formę, a oswojenie się z tekstem oraz wsparcie kreatywności będzie odbywać się przede wszystkim poprzez stymulację za pomocą znaków graficznych, uproszczonych form przypominających litery, itd. Niekonwencjonalne metody (flamastry zmazywalne, pacynki, elementy dźwiękowe) nie powodują, że dany produkt traci swoje pierwotne przeznaczenie, a jedynie sprawia, że staje się on bardziej konkurencyjny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right