Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.747.2020.1.ASZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.747.2020.1.ASZ

zwolnienie od podatku usług transportu krwi, materiału biologicznego, szpiku kostnego i materiałów krwiopochodnych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 września 2020 r. (data wpływu 25 września 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie zwolnienia od podatku usług transportu krwi, materiału biologicznego, szpiku kostnego i materiałów krwiopochodnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. zwolnienia od podatku usług zwolnienia od podatku usług transportu krwi, materiału biologicznego, szpiku kostnego i materiałów krwiopochodnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe oznaczone nr 1:

Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia podmiotowego z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT (wartość sprzedaży poniżej 200.000,00 zł). Jednakże z uwagi na wzrost obrotów prawdopodobnie Wnioskodawca w najbliższym czasie nie będzie mógł dłużej korzystać z ww. zwolnienia podmiotowego.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na transporcie krwi, materiałów krwiopochodnych, materiałów biologicznych i szpiku kostnego. Wnioskodawca świadczy swoje usługi na podstawie umów zawartych z podmiotami leczniczymi, szpitalami lub podmiotami prywatnymi.

Zamawiający wystawia zlecenie transportu, które Wnioskodawca realizuje w ustalonym w umowie i zleceniu miejscu i czasie w trybie zwykłym lub na ratunek NA CITO. Z uwagi na możliwość realizacji ww. usług z wykorzystaniem pojazdów specjalistycznych, tj. posiadających uprzywilejowanie w ruchu drogowym (pozytywne decyzje MSWiA wydane na podstawie art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo o ruchu drogowym) oraz pozytywne decyzje sanitarne wydane przez Państwową Inspekcję Sanitarną, Wnioskodawca zamierza do ww. usług stosować stawkę podatku VAT 8% jako dla pozostałego transportu lądowego pasażerskiego, gdzie indziej nieskasyfikowanego (PKWiU 2015 49.39) poz. 41 z załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług lub transportu lądowego pasażerskiego, miejskiego i podmiejskiego (PKWiU 2015 - 49.31) poz. 39 z załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 71 z załącznika nr 3 do ustawy o podatku VAT odpłatność za przewóz podręcznego bagażu, realizowany łącznie z przewozem pasażera przy świadczeniu usług, o których mowa w poz. 38, 39 i 41.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00