Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.565.2020.2.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.565.2020.2.EW
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych prezentów dla osób ankietowanych oraz uznania, czy nieodpłatne przekazanie prezentów w trakcie ankietowania podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2020 r. (data wpływu 7 września 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 listopada 2020 r. (data wpływu 20 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych prezentów dla osób ankietowanych jest prawidłowe (pytanie oznaczone we wniosku numer 1);
- w zakresie uznania, czy nieodpłatne przekazanie prezentów w trakcie ankietowania podlega opodatkowaniu podatkiem VAT jest nieprawidłowe (pytanie oznaczone we wniosku numer 2).
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Wniosek został uzupełniony w dniu 20 listopada 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W imieniu Spółki (...) Sp. z o.o., dalej jako Wnioskodawca poniżej przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Rok podatkowy Wnioskodawcy pokrywa się z rokiem kalendarzowym.
Wnioskodawca zamierza świadczyć usługi w zakresie prowadzenia usług marketingowych i ankietowych na rzecz firm prowadzących szkolenia (Kontrahent). Pomiędzy Wnioskodawcą a Kontrahentem zostanie zawarta umowa współpracy na podstawie której Wnioskodawca przeprowadzi badanie zadowolenia klienta Kontrahenta ze świadczonych przez niego usług oraz uzyska informacje dotyczące zainteresowaniem szkoleniami w przyszłości, jak też uzyska informacje dotyczące danego segmentu usług. Badanie będzie się odbywało m.in. poprzez rozmowę, zadanie pytań, przeprowadzenie wywiadu i wypełnienie ankiety. Uczestnik szkolenia (klient Kontrahenta) odpowie na pytania dotyczące zadowolenia ze świadczonych usług jak również, wskaże moce i słabe strony oferowanych przez Kontrahenta usług.