Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.552.2020.1.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.552.2020.1.MS
Obowiązek stosowania kasy on-line
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2020 r. (data wpływu 27 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wymiany kasy fiskalnej na kasę on-line jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wymiany kasy fiskalnej na kasę on-line.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Województwo () jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Od 1 stycznia 2017 r. podjęło scentralizowane rozliczenie podatku VAT wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi, w tym z Zespołem Szkół Ogólnokształcących () (zwany Zespołem Szkół).
Zespół Szkół jest placówką publiczną, w skład której wchodzą:
- Szkoła Podstawowa,
- Liceum Ogólnokształcące.
Zespół Szkół posiada budynki dydaktyczne oraz obiekty sportowe, w tym budynek pływalni krytej oraz budynek sali gimnastycznej.
Organem prowadzącym Zespół Szkół jest Województwo ().
Zespół Szkół realizuje cele i zadania określone w ustawie Prawo oświatowe, a w szczególności:
- organizuje i zapewnia bezpłatne i obowiązkowe uczestniczenie w procesie dydaktycznym na poziomie szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego,
- realizuje Program profilaktyczno-wychowawczy dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska.
Powyższe zadania jednostka realizuje w ramach swej działalności statutowej niepodlegającej przepisom ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right