Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2020, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.359.2020.1.MMU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.359.2020.1.MMU
Czy koszty prac antykorozyjnych wykonywanych na zbiornikach magazynowych powinny zwiększać wartość początkową odpowiednio każdego ze zbiorników i być podstawą odpisów amortyzacyjnych?
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 sierpnia 2020 r. (data wpływu 7 września 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy koszty prac antykorozyjnych wykonywanych na zbiornikach magazynowych powinny zwiększać wartość początkową odpowiednio każdego ze zbiorników i być podstawą odpisów amortyzacyjnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy koszty prac antykorozyjnych powinny zwiększać wartość początkową i być podstawą odpisów amortyzacyjnych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.
X sp. z o.o. (Spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, usługowo magazynuje paliwa lotnicze, oraz benzynę lotniczą (dalej: paliwa lub paliwa lotnicze) w procedurze zawieszonego poboru akcyzy w prowadzonym składzie podatkowym, na terenie bazy paliw.
Spółka zawarła umowę na wykonanie robót budowlano - montażowych polegających na wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego jednego ze zbiorników magazynowych oraz instalacji ppoż. na terenie bazy paliw. Szczegółowy zakres prac został opisany w Specyfikacji istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) stanowiącym załącznik do umowy. Celem prac jest nałożenie nowej powłoki antykorozyjnej na zbiornik i instalacje przyległe ppoż. w celu spełnienia norm technicznych wymaganych dla zbiorników magazynowych paliw oraz uzyskanie wydłużenia okresu eksploatacji zbiornika. W ramach wykonywanych prac następuje usunięcie tzw. ognisk korozji, czyli miejscowych zniszczeń stalowych elementów zbiornika, dzięki czemu zatrzymana zostaje degradacja prowadząca do osłabienia ich stabilności i wytrzymałości. Przyczynia się to bezpośrednio do przedłużenia czasu użytkowania ww. zbiorników magazynowych w skutek ochrony powierzchni zewnętrznej i wewnętrznej przed działaniem szkodliwych czynników korozyjnych. Zastosowanie nowoczesnych, dwuskładnikowych farb poliuretanowych na powierzchni zewnętrznej każdego zbiornika pozwoli na bezpieczniejszą eksploatację, ponieważ powłoka wykonana z tych farb wykazuje zdolność odbijania powyżej 70% promieniowania słonecznego, chroniąc magazynowane paliwo lotnicze przed nadmiernym nagrzewaniem się. Ponadto, zastosowanie nowej powłoki z antystatycznej farby wewnątrz każdego zbiornika spełnia wymagania zabezpieczenia zbiorników przed korozją określone w rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2014, poz. 1853) oraz przyczynia się do zachowania bardzo restrykcyjnych wymagań jakościowych dla paliw lotniczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right