Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.557.2020.2.KP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.557.2020.2.KP

W zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2020 r. (data wpływu 7 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 22 września 2020 r. (data wpływu 22 września 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca, polski rezydent podatkowy, zajmuje się budowaniem rozwiązań opartych o sztuczne sieci neuronowe dla swoich kontrahentów. Zajmuje się tym zagadnieniem kompleksowo od analizy problemu, przez przygotowanie architektury rozwiązania, przeprowadzenie badań wyboru technologii, budową wybranego rozwiązania, wdrożeniem oraz testami produkcyjnymi.

Obecnie Wnioskodawca współpracuje z firmą X, która specjalizuje się w dostarczaniu robotów głosowych realizującą obsługę klienta w wybranych procesach. Dla tej firmy prowadzi badania oraz wdraża technologie sztucznej inteligencji pozwalające robotowi prowadzić płynną rozmowę z człowiekiem. Najczęściej wygląda to tak, że dział kontroli jakości rozmowy informuje osobę zarządzającą całym produktem o problemach występujących produkcyjnie dotyczących cech ludzkich bota, a następnie Wnioskodawca zajmuje się przygotowaniem rozwiązania opartego najczęściej o sztuczne sieci neuronowe, które dany problem rozwiąże.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00